Nieuwsbrief:

Bergsma Motoren

Laat je inspireren door Bergsma motoren. Wij delen graag onze kennis en ons enthousiasme over motoren. Bekijk onze occasions en kom langs voor onderhoud, reparatie of onderdelen. Graag helpen we je ook met de perfecte uitrusting. Kom de collectie leren kleding, textiel, protectie, handschoenen, laarzen en accessoires bekijken of neem bij interesse contact met ons op.
Alle motoren van Bergsma Motoren
7 motoren gevonden
SUZUKI AN 650 BURGMAN ABS EXECUTIVE
SUZUKI AN 650 BURGMAN ABS EXECUTIVE
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2014, 10065 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 12.999,- p/mnd klik hier
2016, 21890 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
2015, 11033 Km
BMW R 850 R
BMW R 850 R
€ 2.850,- p/mnd klik hier
2001, 83493 Km
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER C-ABS
HONDA VFR 1200 X CROSSTOURER C-ABS
€ 7.850,- p/mnd klik hier
2012, 36190 Km
ROYAL ENFIELD CLASSIC SQUADRON
ROYAL ENFIELD CLASSIC SQUADRON
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2018, 8173 Km
SUZUKI GSX-R 750
SUZUKI GSX-R 750
2001, 44240 Km
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion