Nieuwsbrief:

Maeijer Motors


www.maeijermotors.nl
026-3796311
Dealer van: 

INDIAN MOTORCYCLE, MOTO MORINNI


Uit jarenlange ervaring in de automotive sector en een passie voor motoren is Maeijer Motors (toen nog Uwvoertuig.nl) geboren. Frits Maeijer begon op zijn 15e in de autobranche als automonteur. Na bij diverse merken te hebben gewerkt groeide hij tot de functie van chef werkplaats & uiteindelijk gaf hij leiding over de aftersales. Na een bom aan ervaring en de droom om zijn eigen bedrijf op te starten begon hij in 2013 voor zichzelf in Westervoort. In 2013 nog met een paar auto’s en motorfietsen, inmiddels met een hele mooie showroom in het Betuwse Andelst, waar hij zijn liefde voor motoren inmiddels helemaal kwijt kan. En sinds 2024 kunnen we onszelf een familiebedrijf noemen, nu zoon Sam het team versterkt. Voor zowel een nieuwe motorfiets ( Indian Motorcycle & Moto Morini ) als een mooie occasion (diverse merken) kunt u bij Maeijer Motors terecht.
Alle motoren van Maeijer Motors
21 motoren gevonden
HONDA CMX 1100 REBEL DCT
HONDA CMX 1100 REBEL DCT
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2021, 22214 Km
MOTO GUZZI V 11 SPORT SCURA
MOTO GUZZI V 11 SPORT SCURA
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2002, 56785 Km
INDIAN MOTORCYCLE SCOUT ROGUE
INDIAN MOTORCYCLE SCOUT ROGUE
€ 16.950,- p/mnd klik hier
2022, 791 Km
Merkdealer
INDIAN MOTORCYCLE SCOUT BOBBER
INDIAN MOTORCYCLE SCOUT BOBBER
€ 16.950,- p/mnd klik hier
2023, 4084 Km
Merkdealer
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER NIGHTSTER XL 1200 N
HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER NIGHTSTER XL 1200 N
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2008, 19560 Km
INDIAN MOTORCYCLE SPORT SCOUT LIMITED + TECH
INDIAN MOTORCYCLE SPORT SCOUT LIMITED + TECH
€ 18.450,- p/mnd klik hier
2024, 6322 Km
Merkdealer
DUCATI M 1100 S ABS
DUCATI M 1100 S ABS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2011, 21052 Km
HONDA CMX 1100 REBEL DCT
HONDA CMX 1100 REBEL DCT
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2023, 7984 Km
INDIAN MOTORCYCLE FTR 1200 S
INDIAN MOTORCYCLE FTR 1200 S
€ 16.950,- p/mnd klik hier
2023, 965 Km
Merkdealer
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF DARK HORSE
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF DARK HORSE
€ 20.950,- p/mnd klik hier
2025, 745 Km
Merkdealer
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 19.950,- p/mnd klik hier
2021, 26100 Km
MV AGUSTA TURISMO VELOCE  LUSSO SCS
MV AGUSTA TURISMO VELOCE LUSSO SCS
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2023, 540 Km
INDIAN MOTORCYCLE 101 SCOUT
INDIAN MOTORCYCLE 101 SCOUT
€ 19.750,- p/mnd klik hier
2025, 1744 Km
Merkdealer
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 13.450,- p/mnd klik hier
2020, 31289 Km
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF BOBBER DARK HORSE
INDIAN MOTORCYCLE CHIEF BOBBER DARK HORSE
€ 19.450,- p/mnd klik hier
2022, 22958 Km
Merkdealer
HONDA CMX 1100 REBEL
HONDA CMX 1100 REBEL
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2023, 3858 Km
MOTO MORINI SEIEMMEZZO STR
MOTO MORINI SEIEMMEZZO STR
€ 4.999,- p/mnd klik hier
2024, 2355 Km
INDIAN MOTORCYCLE FTR R CARBON
INDIAN MOTORCYCLE FTR R CARBON
€ 16.950,- p/mnd klik hier
2023, 3818 Km
Merkdealer
INDIAN MOTORCYCLE SPORT CHIEF
INDIAN MOTORCYCLE SPORT CHIEF
€ 21.950,- p/mnd klik hier
2024, 4951 Km
Merkdealer
TRIUMPH BONNEVILLE BOBBER BLACK
TRIUMPH BONNEVILLE BOBBER BLACK
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2020, 6570 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2025 Motoroccasion