Nieuwsbrief:

Van de Pol Motoren


www.vandepolmotoren.nl
0492-534129
Dealer van:Lid BOVAG

APRILIA, KAWASAKI, SUZUKI


Hier wordt motortaal gesproken... Een beetje verscholen in een gezellige volkbuurt, bijna in het centrum van Helmond, vind je al ruim dertig jaar Van de Pol Motoren. Geen overweldigende façade, maar zodra je de drempel bent gepasseerd voel je je als echte motorgek helemaal thuis. De geuren van olie, leer, rubber en koffie - we zijn wel in Brabant - prikkelen je zintuigen en voor je het weet zet je met gelijkgestemden een boom op over de kansen van Rossi, de nieuwe BKing of de grip van de nieuwste Bridgestones. Hier wordt de motortaal gesproken en dat is uiteindelijk waar het om gaat... Ontdek het zelf. Op deze site, of nog beter, kom maar eens vrijblijvend “een bakje doen.”
Alle motoren van Van de Pol Motoren
34 motoren gevonden
KAWASAKI VERSYS 1000 S GRAND TOURER
KAWASAKI VERSYS 1000 S GRAND TOURER
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2023, 10885 Km
Merkdealer
SUZUKI GLADIUS
SUZUKI GLADIUS
€ 4.995,- p/mnd klik hier
2015, 34030 Km
Merkdealer
KAWASAKI VN 1700 CLASSIC TOURER
KAWASAKI VN 1700 CLASSIC TOURER
€ 8.995,- p/mnd klik hier
2010, 63000 Km
Merkdealer
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2017, 57782 Km
Merkdealer
YAMAHA TDM 900
YAMAHA TDM 900
€ 3.895,- p/mnd klik hier
2004, 66106 Km
APRILIA TUONO
APRILIA TUONO
€ 3.995,- p/mnd klik hier
2005, 62086 Km
Merkdealer
APRILIA RSV MILLE
APRILIA RSV MILLE
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1999, 49577 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2020, 10079 Km
Merkdealer
DUCATI M 1100 EVO
DUCATI M 1100 EVO
€ 8.995,- p/mnd klik hier
2013, 20634 Km
SUZUKI BURGMAN AN 650
SUZUKI BURGMAN AN 650
€ 3.195,- p/mnd klik hier
2003, 58886 Km
Merkdealer
APRILIA NA 850 MANA
APRILIA NA 850 MANA
€ 4.850,- p/mnd klik hier
2008, 23972 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z650RS
KAWASAKI Z650RS
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2022, 2333 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z400
KAWASAKI Z400
€ 5.695,- p/mnd klik hier
2021, 11105 Km
Merkdealer
YAMAHA MT 03
YAMAHA MT 03
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2016, 5500 Km
KAWASAKI VERSYS 1000 TOURER
KAWASAKI VERSYS 1000 TOURER
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2020, 26529 Km
Merkdealer
KAWASAKI VERSYS X-300
KAWASAKI VERSYS X-300
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2018, 19285 Km
Merkdealer
KAWASAKI VULCAN S
KAWASAKI VULCAN S
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2015, 32225 Km
Merkdealer
KAWASAKI Z1000
KAWASAKI Z1000
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2013, 35459 Km
Merkdealer
SUZUKI C 800 INTRUDER CLASSIC
SUZUKI C 800 INTRUDER CLASSIC
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2011, 42424 Km
Merkdealer
SUZUKI RF 900 R
SUZUKI RF 900 R
€ 2.750,- p/mnd klik hier
1995, 49780 Km
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2024 Motoroccasion