Nieuwsbrief:

Van Der Veen Motoren

Alle motoren van Van Der Veen Motoren
13 motoren gevonden
SUZUKI V-STROM DL 650
SUZUKI V-STROM DL 650
€ 5.495,- p/mnd klik hier
2006, 11783 Km
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 12.995,- p/mnd klik hier
2015, 44316 Km
HONDA CBF 1000 A
HONDA CBF 1000 A
€ 3.995,- p/mnd klik hier
2006, 42871 Km
BMW K 1
BMW K 1
€ 9.995,- p/mnd klik hier
1990, 20922 Km
SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA
SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA
€ 9.995,- p/mnd klik hier
2009, 32601 Km
APRILIA RS 660 EXTREMA
APRILIA RS 660 EXTREMA
€ 13.995,- p/mnd klik hier
2025, 5 Km
HONDA CB 500 X / ABS
HONDA CB 500 X / ABS
€ 6.995,- p/mnd klik hier
2021, 7752 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 S TOURING
DUCATI MULTISTRADA 1200 S TOURING
€ 9.995,- p/mnd klik hier
2013, 19236 Km
YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX
YAMAHA VMX 1200 BLACK MAX
1998, 23265 Km
YAMAHA MT 10 ABS
YAMAHA MT 10 ABS
2019, 13259 Km
SUZUKI V-STROM 1000 ABS
SUZUKI V-STROM 1000 ABS
2018, 25857 Km
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 8.995,- p/mnd klik hier
2021, 9397 Km
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
2016, 22406 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion