Nieuwsbrief:

Van Kleef Motoren

Ons enthousiaste team van specialisten met ruime ervaring staan klaar om u te helpen bij al uw motorvragen. Bij ons vindt u altijd een mooie selectie van motoren, die met zorg en passie zijn uitgezocht en voorzien van een grondige onderhoudsbeurt en garantie. Ons team is zes dagen per week beschikbaar om u te helpen. Heeft u advies nodig over een motor of gewoon gezellig wilt langkomen voor een kopje koffie, u bent van harte welkom. Neem gerust contact met ons op. Ons team staat voor u klaar met een flinke dosis enthousiasme en motorpassie. Wij zien u graag bij Van Kleef Motoren!
Alle motoren van Van Kleef Motoren
8 motoren gevonden
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 11.995,- p/mnd klik hier
2015, 57000 Km
BMW F 650 GS
BMW F 650 GS
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2007, 39000 Km
YAMAHA FZS 600 FAZER
YAMAHA FZS 600 FAZER
€ 2.995,- p/mnd klik hier
2004, 36000 Km
SUZUKI GSX-R 600
SUZUKI GSX-R 600
€ 1.950,- p/mnd klik hier
2001, 38264 Km
HONDA VT 700 C SHADOW
HONDA VT 700 C SHADOW
€ 2.500,- € 3.250,- p/mnd klik hier
1984, 55127 Mls
YAMAHA TRACER 700
YAMAHA TRACER 700
€ 4.995,- p/mnd klik hier
2016, 75000 Km
SUZUKI GSF 1200 S BANDIT
SUZUKI GSF 1200 S BANDIT
€ 2.175,- p/mnd klik hier
2000, 63288 Km
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
SUZUKI V-STROM DL 650 ABS
€ 2.500,- p/mnd klik hier
2008, 110000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion