Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Viertakt vloeistofgekoelde eencilinder met elektronische injectie en 4 kleppen |
Boring x slag | 58 mm x 58 mm |
Cilinder inhoud | 125 cc |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 15 pk / 11 kW bij tpm |
Max. koppel | 10.5 Nm bij 8 tpm |
Koppeling | Multiplaat, in oliebad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 145 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium perimeter frame |
Vering voor | 40mm Upside down vork |
Vering achter | Asymmetrische swingarm met Monoshock |
Remmen voor | 300mm Schijf, roestvrij staal met 4-zuiger remklauw |
Remmen achter | 218mm Schijf, roestvrij staal met één 30mm zuiger |
Voorband | 100/80 – 17 |
Achterband | 130/70 – 17 |
Wielbasis | 1353 mm |
Lengte | 1968 mm |
Breedte | 760 mm |
Hoogte | 1135 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILIA, BIMOTA, CFMOTO, DUCATI, HONDA, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM, MOTO GUZZI, SUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 |
Goedhart Motoren |
|
Europaweg 1-D
Bodegraven
Plan de route
|
 |
0172-650005
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken