Nieuwsbrief:

APRILIA  TUONO 660 FACTORY - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
Dark Banshee
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
aprilia - tuono-660-factory
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
In de maanden Juli en Augustus geven wij maar liefst 4 jaar garantie op deze motorfiets.

De motor is een 660 cc tweecilinder van Aprilia met dubbele nokkenastiming en vier kleppen per cilinder. Hij voldoet aan de Euro 5+ normen en is voorzien van 52 mm gasklephuizen en Ride-by-Wire, waardoor hij een vermogen levert van maximaal 105 pk bij 10400 t/min en een koppel van 70 Nm bij 8400 t/min. Een uitzonderlijke vermogen-gewichtsverhouding, met een gewicht van slechts 181 kg, zorgt ervoor dat de Tuono 660 Factory een dynamische en opwindende rijervaring biedt.

De uitrusting van de Aprilia Tuono 660 Factory omvat een geavanceerde Öhlins-vering met een voorvork uit de NIX 30-serie met 43-mm veerpoten en een STX 46-schokdemper met ingebouwd reservoir. Beide onderdelen zijn fijn afstelbaar in termen van hydraulische extensie en compressie, evenals veervoorspanning.

De uitrusting omvat elektrisch verlichte stuurbedieningen en een groot 5-inch kleurenscherm met optische verlijming (verhoogt de helderheid en vermindert schittering), waardoor de rijder over meer informatie beschikt.

De Tuono 660 Factory is uitgerust met het geavanceerde a-PRC pakket (Aprilia Performance Ride Control) dat is afgeleid van Aprilia's MotoGP-racervaring. Het pakket bestaat uit Launch Control voor een optimale start, Traction Control met instelbare interventieniveaus, Wheelie ControlEngine Brake voor het beheren van de vertraging en Engine Map, dat een reeks modi biedt voor het moduleren van de vermogensafgifte. Het pakket wordt gecompleteerd door Quick Shifter voor soepel schakelen en Cruise Control voor moeiteloze langeafstandsritten.

De Tuono 660 Factory is uitgerust met een zesassige IMU die de positie van de motorfiets ten opzichte van de weg in realtime kan analyseren. Dit systeem detecteert en verwerkt rij-inputs en stuurt gegevens naar de regeleenheid voor optimaal prestatiemanagement. Ook standaard is multi-map Cornering ABS, een technologie die het remmen en ingrijpen van het ABS in bochten optimaliseert. Dankzij een speciaal algoritme controleert het systeem continu belangrijke parameters zoals laterale versnelling, overhellingshoeken en gierbeweging, en past het de remwerking aan om maximale veiligheid en stabiliteit te garanderen in elke fase van de vertraging.

Wij zijn officieel dealer van CFMoto, Kymco, Moto Guzzi, Aprilia, Piaggio en Vespa.

Ook zijn wij al jaren één van de grootste leveranciers van scooters, bromfietsen en motorscooters in de regio rond Eindhoven. Naast een enorm assortiment scooters, motorscooters, bromfietsen en snorfietsen kun je bij ons terecht voor alles wat hiermee te maken heeft: sloten, helmen, onderdelen enaccessoires


Openingstijden:

Dinsdag t/m Vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Van Den Burg Eindhoven
Bisschop Bekkerslaan 8
5628 RA Eindhoven
www.vandenburgeindhoven.nl


 




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Van den Burg Eindhoven
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes. De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur. De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S. Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen. Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
© 2000 - 2025 Motoroccasion