|
Motor | 2-cilinder 4-takt motor, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 82|75.6 |
Cilinder inhoud | 798 |
Comp. verhouding | 12.0 : 1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | Elektronische injectie |
Ontsteking | igitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling en dubbele ontsteking |
Vermogen | 85|62.5|8000 |
Max. koppel | 86|5800 |
Koppeling | meervoudige, natte platen koppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | Riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | veerpootdiameter 43 mm, Veerweg 140 mm |
Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm, Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele zwevende remschijf,(Ř 320 mm) |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ř 265 mm) |
Voorband | 120/70 - 17 |
Achterband | 180/55 - 17 |
Wielbasis | 1466 |
Lengte | 2195 |
Breedte | 860 |
Hoogte | 1225 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | 187 |
Leverbare kleuren | Night Blue Metalic, Champagne Metallic |
Beschrijving | De BMW F 800 ST, een nieuw model in het middensegment, heeft een standaarduitrusting die ook is berekend op toerrijders. In tegenstelling tot de meer sportieve F 800 S beschikt deze uitvoering onder meer over een volledig windscherm en een aluminium bagagedrager. Het iets hogere stuur geeft bovendien een ergonomisch optimale zithouding. Zijn hoge mate van comfort maakt de F 800 ST in dit segment tot de nieuwe norm, en bovendien ideaal voor lange afstanden – single of met duopassagier. |