Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Bijzonder mooie K1200LT te koop van 1e eigenaar met alle boekjes .
Motor is voorzien van boordcomputer, Garmin Zumo navigatie, radio/cd-speler, cruisecontrol en achteruit.
Motor word verkocht in opdracht van klant !!!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viercilinder viertaktmotor in lijn, twee nokkenassen, vier kleppen per cilinder, krukas in lengterichting |
Boring x slag | 70.5|75.0 |
Cilinder inhoud | 1172 |
Comp. verhouding | 11.5 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder , DOHC |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 98|72|8000 |
Max. koppel | 115|5250 |
Koppeling | enkele plaat, droog, diafragmaveer |
Versnellingsbak | 5 versnellingen, klauwgeschakeld |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, motor trillingsvrij bevestigd |
Vering voor | BMW Telelever met centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | eenzijdige swing-arm met BMW Motorrad Paralever, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | dubbele schijfrem, remschijven met zwevende lagering, diameter 320 mm, vast remzadel met vier remzuigers, BMW Integral ABS |
Remmen achter | enkele schijfrem, remschijf met zwevende lagering, diameter 285 mm, vast remzadel met vier remzuigers, BMW Integral ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 160/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1672 |
Lengte | 2502 |
Breedte | 1080 |
Hoogte | 1395 |
Zithoogte | 770/800 |
Drooggewicht | 353.5 (rijlaar387) |
Leverbare kleuren | darkgraphit-metallic, ozeanblau-metallic, lightgelb-metallic |
Beschrijving | K 1200 L(uxus) T(ourer) met elektrisch verstelbare toerruit, zithoogteverstelling, handvatverwarming, BMW Tempomat cruisecontrol, achteruitversnelling, audiosysteem en een geïntegreerde kofferset, waarvan de topkoffer als verstelbare rugsteun voor de duopassagier. |
| Dealerschappen: AGM, MOTO MORINI |
Hartelijk welkom bij Korteland Motoren.
Wij wensen iedereen een goed en pechvrij motorseizoen!
Korteland Motoren is dé regio motorzaak voor zowel uw nieuwe en gebruikte motoren, onderhoud en kleding waarbij prijs en kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Met de grootschalige bedrijfsvoering, en een baas die er nog écht bovenop zit garanderen wij klantvriendelijke behandeling, service en efficientie.
 | Hardinxveld-Giessendam, Zuid-Holland |
 | 0184-611876 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken