Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Super mooie BMW K1600GTL vol opties.
Voorzien van onder andere ABS, ASC, ESA, diverse rijmodi, cruisecontrol, handvat- en zadelverwarming, schijnwerpers. topkoffer met rugsteun en geïntegreerd remlicht.
Tevens een radio aan boord. Al met al DE tourmotor voor lange reizen met het fantastiche BMW 6-cilinder geluid.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Watergekoelde viertakt zescylinder |
Boring x slag | 72|67.5 |
Cilinder inhoud | 1649 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | vier per cylinder |
Brandstof toevoer | Electrische injectie, BMS-X management |
Ontsteking | |
Vermogen | 160|118|7750 |
Max. koppel | 175|5250 |
Koppeling | natte meerplaten koppeling |
Versnellingsbak | zes versnellingen synchromesh |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 26,5 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe |
Vering voor | BMW Duolever |
Vering achter | BMW Monolever |
Remmen voor | dubbele remschijf 320 mm |
Remmen achter | enkele remschijf 320 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | |
Lengte | 2489 |
Breedte | 1000 |
Hoogte | 1454 |
Zithoogte | 715 |
Drooggewicht | 321 |
Leverbare kleuren | Mineral silver metallic, Royal Blue metallic |
Beschrijving | Als luxe wordt ontdaan van alle ballast, dan bereikt het een nieuw, ongekend hoog niveau. Een goed voorbeeld van zo’n evolutie is de nieuwe
BMW K 1600 GTL - een tourer zoals nog niet eerder bestond. Met de meest compacte en efficiënte zescilinder lijnmotor ooit geplaatst in een productiemachine.
De ergonomie van de K 1600 GTL is helemaal gericht op lange reizen. Als het gaat om comfort en behaaglijkheid, blijft voor rijder en passagier geen wens onvervuld. De slanke constructie rond de zitplaats van de rijder en het ver naar achteren reikende stuur maken een bijzonder ontspannen zitpositie mogelijk. Uren lang en vele honderden kilometers achter elkaar. De passagier heeft daarbij een ruime zitplaats met een comfortabele rugleuning.
En voor het eerst op een motorfiets: de optionele adaptieve bochtverlichting. Een technologische revolutie die uitstekend past in het futuristische frontaanzicht van de BMW K 1600 GTL en vooral zorgt voor optimale actieve veiligheid.
De BMW K 1600 GTL maakt pure luxe zelfs lichtvoetig. Want het unieke rijwielgedeelte heeft ongekend goede handling-eigenschappen. En een absoluut direct rijgevoel door de geavanceerde Duolever voorwielophanging. Achter zet de Paralever alle power heel betrouwbaar op het asfalt. En het optionele ESA II (Electronic Suspension Adjustment) zorgt ervoor dat de BMW K 1600 GTL overal volkomen stabiel zijn weg vindt. Want met dit geavanceerde systeem zijn vering en demping al naar de rijomstandigheden en uw persoonlijke smaak met een druk-op-de-knop aan te passen.
Alles is tot in de kleinste details gebouwd voor optimaal rijplezier. En dat is iets waar een echte motorliefhebber nooit genoeg van krijgt. K 1600 GTL. UNSTOPPABLE TOUR. |
| Dealerschappen: AGM, MOTO MORINI |
Hartelijk welkom bij Korteland Motoren.
Wij wensen iedereen een goed en pechvrij motorseizoen!
Korteland Motoren is dé regio motorzaak voor zowel uw nieuwe en gebruikte motoren, onderhoud en kleding waarbij prijs en kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Met de grootschalige bedrijfsvoering, en een baas die er nog écht bovenop zit garanderen wij klantvriendelijke behandeling, service en efficientie.
 | Hardinxveld-Giessendam, Zuid-Holland |
 | 0184-611876 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken