Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
BMW R1200RS ABS ESA!
10.695,- of vraag vrijblijvend financiering aan!
Opties en Accessoires:
• bj. 2015
• 21.888 KM
• Van 1e eigenaar
• ABS, ESA,
• Keyless
• Cruise controle
• Verstelbaar windscherm
• Zijkoffers
• Quickshifter
• Extra windbescherming
• Middenbok
• Handvat verwarming
• Diverse rijmodi
• Led pakket
• Navigatie voorbereiding
• Sleutels compleet
• Incl. volledige service beurt
• Inclusief garantie!
• Financiering op maat
• 5 dagen Allrisk verzekering ( op aanvraag bij de koop )
Veel enthousiasme en passie! Dat is VBM Motoren in Brabant. Wij hebben jarenlange ervaring in de motorbranche. Zo beschikt het team al ruim vijftien jaar over de nodige ervaring op het gebied van in- en verkoop van motorfietsen en het onderhoud daarvan. De passie voor motoren is omgezet naar een eigen bedrijf met werkplaats, hierdoor voorzien wij onze klanten van hoogwaardige en uitstekende service.
Bij aanschaf van een motorfiets krijgt u gratis 5 dagen all risk verzekering.
Een bezichtiging bij ons is mogelijk op afspraak, op een door u gewenst tijdstip. Ook in de avond of het weekend!
Maandag, dinsdag en woensdag op afspraak
Donderdag van 10 uur tot 17 uur ( s'avonds op afspraak)
Vrijdag van 10 uur tot 17 uur ( s'avonds op afspraak)
Zaterdag van 10 uur tot 15 uur
VBM Motoren Oirschot
Telefoon / Whatsapp 0031622042482
Instagram / Facebook @VBMmotoren
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met dubbele ontsteking. |
Vermogen | 125|92|7750 |
Max. koppel | 125|6500 |
Koppeling | Enkelvoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1527 |
Lengte | 2202 |
Breedte | 872 |
Hoogte | 1250 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 236 |
Leverbare kleuren | nachtschwarz, granitgrau metallic, alpinweiB uni, biarritzblau- metallic. nachtschwarz uni (mit streifen auf tank). |
Beschrijving | Sporttourer krijgt een nieuw gezicht.
Rijdynamiek met toerkwaliteiten van het hoogste niveau: dat is de R 1200 RS. De sporttourer biedt met zijn krachtige aandrijving en het stabiele rijwielgedeelte meer dan alleen maar veel rijplezier. Dankzij de ontspannen sportieve zitpositie en de perfecte bescherming tegen weer en wind beleeft men bij vlot reizen en sportieve uitstapjes een volkomen nieuw rijgevoel.
Performance ontmoet design.
Het moderne concept van de dynamische combinatie van sport- en toermachine wordt met de halve kuip met symmetrische koplampen van twee RR generaties ook optisch versterkt. De fraai vormgegeven stuurunit met opgezet aluminium smeedstuk voegt functionaliteit en ergonomie perfect samen.
De snelle reisgenoot.
Voor krachtige aandrijving van de nieuwe sporttourer zorgt een 125 pk (92 kW) sterke, lucht-/vloeistofgekoelde boxermotor met twee bovenliggende, tandwielaangedreven nokkenassen en een balansas. Om de rijstabiliteit op elke weg te waarborgen, is het elektronisch geregelde, uiterst actieve rijwielgedeelte standaard uitgerust met ASC
(Automatic Stability Control) en de eveneens standaard rijmodi Rain en Road. Die combinatie zorgt voor een optimale rijbeleving.
Opties en accessoires ter individualisering.
Het uitgebreide optieprogramma af fabriek reikt van kofferhouders en een bagagedrager via cruise control tot de comfortabele bediening zonder contactsleutel - Keyless Ride. Met de nieuwe systeemkoffers en de praktische topkoffer zijn de mogelijkheden van de sporttourer fraai uit te breiden: zoals altijd perfect op de ergonomie afgestemd en geïntegreerd in het design van de machine. Zij bieden een reiscomfort dat men niet zou verwachten van een sporttourer. |
| Oirschot, Noord-Brabant |
| 06-22042482 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken