|
Motor | lucht-/oliegekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K met dubbele ontsteking. |
Vermogen | 125|92|7750 |
Max. koppel | 125|6500 |
Koppeling | Enkelvoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | optie |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 276 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 |
Achterband | 180/55 - ZR 17 |
Wielbasis | 1527 |
Lengte | 2202 |
Breedte | 872 |
Hoogte | 1250 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 236 |
Leverbare kleuren | nachtschwarz, granitgrau metallic, alpinweiB uni, biarritzblau- metallic. nachtschwarz uni (mit streifen auf tank). |
Beschrijving | Sporttourer krijgt een nieuw gezicht.
Rijdynamiek met toerkwaliteiten van het hoogste niveau: dat is de R 1200 RS. De sporttourer biedt met zijn krachtige aandrijving en het stabiele rijwielgedeelte meer dan alleen maar veel rijplezier. Dankzij de ontspannen sportieve zitpositie en de perfecte bescherming tegen weer en wind beleeft men bij vlot reizen en sportieve uitstapjes een volkomen nieuw rijgevoel.
Performance ontmoet design.
Het moderne concept van de dynamische combinatie van sport- en toermachine wordt met de halve kuip met symmetrische koplampen van twee RR generaties ook optisch versterkt. De fraai vormgegeven stuurunit met opgezet aluminium smeedstuk voegt functionaliteit en ergonomie perfect samen.
De snelle reisgenoot.
Voor krachtige aandrijving van de nieuwe sporttourer zorgt een 125 pk (92 kW) sterke, lucht-/vloeistofgekoelde boxermotor met twee bovenliggende, tandwielaangedreven nokkenassen en een balansas. Om de rijstabiliteit op elke weg te waarborgen, is het elektronisch geregelde, uiterst actieve rijwielgedeelte standaard uitgerust met ASC
(Automatic Stability Control) en de eveneens standaard rijmodi Rain en Road. Die combinatie zorgt voor een optimale rijbeleving.
Opties en accessoires ter individualisering.
Het uitgebreide optieprogramma af fabriek reikt van kofferhouders en een bagagedrager via cruise control tot de comfortabele bediening zonder contactsleutel - Keyless Ride. Met de nieuwe systeemkoffers en de praktische topkoffer zijn de mogelijkheden van de sporttourer fraai uit te breiden: zoals altijd perfect op de ergonomie afgestemd en geïntegreerd in het design van de machine. Zij bieden een reiscomfort dat men niet zou verwachten van een sporttourer. |