 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, centrale balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1.170 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting, elektronisch motormanagement met deceleratie-uitschakeling, dubbele ontsteking |
Ontsteking | |
Vermogen | 110|81|7.750 |
Max. koppel | 116|6.000 |
Koppeling | Enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 3-delig frame bestaande uit voor- en 2-delig achterframe, met meedragende motor/transmissie, afneembare duobuddyseat |
Vering voor | Telescoopvork, diameter 43 mm |
Vering achter | Enkelzijdige aluminium swingarm met Paralever, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping (traploos) instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.527 |
Lengte | 2.175 |
Breedte | 870 |
Hoogte | 1.330 |
Zithoogte | 850 |
Drooggewicht | 221 Rijklaar |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De weg – nee, de omweg is het doel. En als het daarbij een keertje onverhard met steenslag is, is de R nineT Urban G/S ook in zijn element. Zijn design doet denken aan het eerste G/S-model. Eerst en vooral de legendarische BMW R 80 G/S, en daarmee het idee dat gewoon alles mogelijk is. De geometrie met de rechtopstaande, ontspannen zitpositie, het uitgebalanceerde rijgedrag en de boxer samen met zijn onmiskenbare geluid zullen je gewoonweg uitdagen: de hoogste tijd om met de R nineT Urban G/S opnieuw geschiedenis te schrijven – jouw geschiedenis. Persoonlijk, individueel en geheel #Soulfuel. |