Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Goed lopende Buell XB 12 X Ulysses
Tweedelige Buell kofferset,incl een Buell top koffer.
Hoog windscherm incl een zonne scherm.
Buell is in prima conditie en in originele staat.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Lucht-/olie-/ventilatorgekoeld, viertakt, 45° V-Twin |
Boring x slag | 88.9|96.8 |
Cilinder inhoud | 1.203 |
Comp. verhouding | 10.0:1 |
Kleppen | twee kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 100|74.6|6.600 |
Max. koppel | 110|6.000 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 2.65 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16.7 |
Topsnelheid | 220 |
ABS | nee |
Frame | Aluminium frame met een in Uniplanar™ silent blocs gemonteerd motorblok, brandstof in frame |
Vering voor | volledig instelbare 41 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 127 mm. |
Remmen voor | ZTL™-type rem, vaste 6-zuigerremklauw, 375 mm enkelzijdig, roestvrij staal, zwevende remschijf |
Remmen achter | 240 mm roestvrij staal, enkele zuiger, vaste schijfrem met zwevende remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.370 |
Lengte | 2.180 |
Breedte | 900 |
Hoogte | 1.250 |
Zithoogte | 808 |
Drooggewicht | 193 |
Leverbare kleuren | Barricade Orange, Midnight Black |
Beschrijving | Met deze Ulysses XB 12 X heeft Buell voor 2006 een onvervalste adventure sportbike in huis. DeXB 12 X beschikt over een verhoogde ophanging, nieuwe versnellingsbak, windgeleiders op het stuur, Triple Tail System, twee 10amp/12 volt stroomuitgangen en een grote opbergruimte onder het zadel. Optioneel zijn zijkoffers en een topkoffer leverbaar. Leverbaar met oranje of zwart carrosserie en grijs frame |
Twin-Performance Ommen mag gezien worden als één van de grootste motorzaken in Noordoost-Nederland, gespecialiseerd in Harley-Davidson.
In onze winkel vindt u een breed assortiment aan o.a.
*MOTOREN
*VERVANGINGSONDERDELEN
*ACCESSOIRES
*KLEDING
*HANDSCHOENEN
*HELMEN
Onderhoud: Twin-Performance Ommen beschikt over een volledig uitgeruste werkplaats met speciaal gereedschap en apparatuur om uw Harley-Davidson in topconditie te krijgen en te houden.
Op verzoek verzorgen wij o.a.: Servicebeurten Banden Customizing Reparatie Tuning Revisie U ziet het "The all in one store' dus! Kom gerust eens kijken onder het genot van een kopje koffie of thee.
| Ommen, Overijssel |
| 0529-456267 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken