|
Motor | L-Twin, vloeistog gekoeld, 4 takt |
Boring x slag | 106|67,9 |
Cilinder inhoud | 1198 |
Comp. verhouding | 12,7:1 |
Kleppen | Desmodromic, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Marelli electronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 170|126.8|9750 |
Max. koppel | 131,4|8000 |
Koppeling | Droge meerplaten koppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | ketting 15:38 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame in ALS 450 |
Vering voor | Showa 43 mm, geheel instelbare upside down voorvork, 127 mm veerweg |
Vering achter | Progressieve monoshock, volledig instebaar, 127 mm veerweg |
Remmen voor | dubbele remschijf, 330 mm, radiale vierzuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 245 mm schijfrem met dubbele remzuigerklauw |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 190/55-17 |
Wielbasis | 1430 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | |
Drooggewicht | 171 |
Leverbare kleuren | parelmoer wit, rood |
Beschrijving | De 1198 is een volbloed racemotor, zo simpel is het. Hij is direct te herkennen aan zijn racy, no-nonsense uitstraling. Prestaties staan voorop en dat is terug te zien in elk detail.
De karakteristieke hoge achterkant en de compacte voorzijde gecombineerd met de dubbele seat-pipes en de enkelzijdige achterbug zijn een toonbeeld van legendarisch ontwerptalent op het gebied van aerodynamica en wenbaarheid. |