Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2022
Met 12 maanden garantie. Ingeruild van de eerste eigenaar. Het betreft een BTW-motorfiets.
De getoonde prijs is inclusief afleverkosten. Goedhart Motoren selecteert zijn occasions altijd met uiterste zorg, hierdoor garanderen wij dat onze occasions altijd in perfecte staat zijn. Een occasion bij Goedhart Motoren is voorzien van minimaal 12 maanden garantie en wordt afgeleverd met een uitgebreide servicebeurt. Daarbij worden ook slijtagedelen gecontroleerd en indien nodig vervangen. Naast alle occasions heeft Goedhart Motoren ook altijd meer dan 200 nieuwe motoren op voorraad.
Informeer bij onze verkoopafdeling naar de beschikbaarheid.
Goedhart Motoren is officieel dealer van: Aprilia, Ducati, Honda, Husqvarna, Kawasaki, Bimota, KTM, Moto-Guzzi, Suzuki, Triumph, Vespa, Yamaha en Piaggio.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Testastretta 11 ° L -Twin , 4 Desmo bediende kleppen per cilinder , vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 88|67,5 |
Cilinder inhoud | 937 |
Comp. verhouding | 12,8:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | Electronische injectie, 53mm kleppen, ride-by-wire. |
Ontsteking | |
Vermogen | 111|80|9,250 |
Max. koppel | 93|7,750 |
Koppeling | Mechanisch bediende natte multiplaat koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting, Z15/Z46 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16,5 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, vastgemaakt aan de cilinderkop |
Vering voor | 43mm USD voorvork |
Vering achter | Progressieve koppeling met verstelbare monoshock . Aluminium dubbelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2 x 320mm semi - zwevende remschijven , radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M4-32 remklauwen , 4 - zuigers , axiale pomp met ABS |
Remmen achter | 245mm schijf , 2 - zuiger zwevende remklauw met ABS |
Voorband | 120/70 ZR 17 Pirelli Diablo Rosso III |
Achterband | 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III |
Wielbasis | 1,480 |
Lengte | 2,170 |
Breedte | 800 |
Hoogte | 1,055 |
Zithoogte | 785-810 |
Drooggewicht | 180.5 |
Leverbare kleuren | Ducati Red, Dark Stealth, Ducati Yellow |
Beschrijving | De motor van de nieuwe Monster, in de 937 cc-versie, licht, sportief maar perfect voor gebruik op de weg.
Een nieuw Monsterontwerp
Het nieuwe Monster ontleent zijn DNA aan het model uit 1993, namelijk wat er nodig is om ultiem rijplezier te krijgen tijdens het fietsen. Met andere woorden, een motor, een stoel, een tank, een stuur. Bovendien integreert het alle onmiskenbare elementen die kenmerkend zijn voor het iconische model: de bizon-rug-vormige tank, de ronde koplamp, de strakke achterkant, om nog maar te zwijgen van de grotere bekendheid die aan de motor wordt gegeven.
Het is absoluut een gloednieuw hoofdstuk dat wordt gekenmerkt door geëvolueerde vormen vermengd met moderne, sportieve, elegante, verfijnde maar technologische smaken. Alle inhoud is dus perfect geïntegreerd met het ontwerp.
Maximale compactheid en lichtheid worden wijselijk gecombineerd met de traditionele maar essentiële en pure lijnen van Ducati. Bovendien neemt elk afzonderlijk technisch kenmerk in harmonie deel aan het ontwerp om het concept van de naakte sport, bedacht door Ducati in 1993, opnieuw vorm te geven. Te beginnen met het voorframe, duidelijk geïnspireerd door de Panigale V4.
Deze nieuwe Monster onthult al zijn verleidelijke lijnen, namelijk het smalle zadel, de gespierde tank die naar achteren breder wordt om, als een echte sportieve fiets, het volume van de zijpanelen te ontmoeten.
De full-led-koplamp behoudt de iconische, ronde vorm, nog duidelijker en moderner gemaakt door de integratie van het led-dagrijlichtsysteem (DRL). |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
| Bodegraven, Zuid-Holland |
| 0172-650005 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken