Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Deze nette CB1000R is uitgevoerd met Quickshifter en Termignoni uitlaatdemper, korte kentekenplaathouder, seatcover.
Originele duo seat en uitlaat zijn nog aanwezig.
Met 12 maanden Bovag garantie
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde DOHC vier-in-lijn |
Boring x slag | 75|56.5 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 11.6/1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI |
Ontsteking | Elektronisch, digitale transistor |
Vermogen | |107|10.500 |
Max. koppel | 104|8.250 |
Koppeling | Meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16.2 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraatframe |
Vering voor | Showa SFF-BP USD vork met 120 mm veerweg |
Vering achter | Ohlins TTX36 S-EC Pro-Link swingarm |
Remmen voor | 310mm dubbele schijf |
Remmen achter | Monoshock met HMAS gasdrukveer uitgerust met 10-traps instelbare voordemping en traploos instelbare uitgaande demping met 131 mm slag. |
Voorband | 120/70ZR17 58W |
Achterband | 190/55 ZR17 |
Wielbasis | 1455 |
Lengte | 2120 |
Breedte | 789 |
Hoogte | 1090 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Candy Chromosphere Red,Mat Ballistic Black Metallic,Matt Beta Silver Metallic, |
Beschrijving | ZOEK HET VOLGENDE NIVEAU OP
Stap uit de schaduw en naar het ultieme in heimelijke stijl.
De CB1000R belichaamt doelgerichte schoonheid. De CB1000R Black Edition gaat verder. Veel verder. Ontworpen in de schaduw, gemaakt voor de puurste sensatie. En door duisternis gedefinieerd. Kijk ernaar. Je ogen moeten even wennen. Afgezien van enkele aluminium details is alles wat te zien is, diepzwart. Zelfs nog zwarter. Gepakt met de accessoires naar jouw keuze rij je onzichtbaar en spring je tegelijk overal bovenuit. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
| Ridderkerk, Zuid-Holland |
| 0180-418952 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken