Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 60 maanden
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
|
Motor | Luchtgekoelde viertakt, 2 kleppen mono-cilinder SOHC |
Boring x slag | 50.0|63.1 |
Cilinder inhoud | 124 |
Comp. verhouding | |
Kleppen | SOHC, 2 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM FI electronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 9,4|6,9|7000 |
Max. koppel | 11|5000 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling |
Versnellingsbak | 4 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 5,6 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraat frame |
Vering voor | USD voorvork, 100 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele achtervering, 102 mm veerweg |
Remmen voor | 220 mm enkele remschijf met op IMU gebaseerde ABS |
Remmen achter | 190 mm enkele remschijf |
Voorband | 120/80-12 65J |
Achterband | 130/80-12 69J |
Wielbasis | 1.145 |
Lengte | 1.710 |
Breedte | 755 |
Hoogte | 1.029 |
Zithoogte | 775 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Nebula Red, Pearl Cadet Grey |
Beschrijving | RIJDEN IS PLEZIER
Daarom keert de Dax terug. Alle elementen die hem zo perfect maakte toen hij verscheen aan het einde van de jaren 1960 - het compacte formaat, het toegankelijke motorblok en het lichte stuurgedrag - blijven ook vandaag nog aantrekkelijk. Bovendien zorgden we voor meer vermogen en een verbeterd frame, ophanging en remmen. Maar de essentie blijft even simpel als verleidelijk: Dax en relax. Rijden is plezier. |
| Dealerschappen: APRILA, KAWASAKI, KTM, MIA, CAN-AM, DUCATI, HONDOTO GUZZI, MOTO MORINI, PIAGGIOSUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
| Bodegraven, Zuid-Holland |
| 0172-650005 |
Wist u dat: In de motortaal "Koude bougie" betekent: Een bougie behoort een juiste werktemperatuur te hebben, over het algemeen tussen de 400 en 800 graden Celsius. De werktemperatuur is afhankelijk van het soort motorfiets en van het gebruik, bijvoorbeeld lang en hard rijden of rustig rijden. Een hoge belasting van het motorblok brengt altijd een hogere temperatuur met zich mee. Onder alle omstandigheden moet een bougie de zogenaamde zelfreinigings-temperatuur kunnen bereiken, waarbij de aanslag van half verbrande olie of benzine geheel verbrandt. Dit is te zien aan de kleur van de elektroden die niet zwart maar lichtbruin tot grijs moeten zijn. Met letters o f cijfers op het porseleintje (isolator) van de bougie, of op het metalen deel daarvan, is de warmte
graad aangegeven. Deze waarde heeft betrekking op de mate van warmteafvoer van de bougie. Is de warmteafvoer groter dan de opname, dan wordt gesproken van een koude bougie. Is de warmteafvoer lager dan de opname, dan is sprake van een warme bougie. De warmteafvoer vindt voor het grootste deel plaats langs de schroefdraad, de afdichtring en de metalen onderkant van de bougie.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken