Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De PCX is nu nog efficienter dan voordien dankzij het nieuwe eSP+ vloeistofgekoelde SOHC-motorblok met vier kleppen. Dankzij onder andere het start-stopsysteem en een AGC-generator, is de PCX nu krachtiger en bovendien ook compatibel met de EURO5-uitstootnorm.
Deze nieuwe PCX125 in de kleur Mat Suit Blue is uit voorraad leverbaar met 5 jaar Honda garantie
Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 2-kleps SOHC 1-cilinder |
Boring x slag | 52.4 mm x 52.4 mm |
Cilinder inhoud | 125 cc |
Comp. verhouding | 0.459027:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM FI electronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 9 kW bij 8,500 tpm |
Max. koppel | 11,8 Nm bij 5,000 tpm |
Koppeling | Droge, automatische centrifugaal koppeling |
Versnellingsbak | V-Matic |
Verhouding | |
Overbrenging | V-Snaar, 10.65 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 8 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizen wiegframe |
Vering voor | 31 mm telescopische voorvork, 89 mm veerweg |
Vering achter | Dubbele vering met aluminium swingarm, 84 mm veerweg |
Remmen voor | 220 mm enkele remschijf met 2-zuiger remklauw en gecominbeerd ABS systeem |
Remmen achter | 130 mm trommelrem |
Voorband | 100/80-14M/C (48P) |
Achterband | 120/70-14M/C (61P) |
Wielbasis | 1.313 mm |
Lengte | 1.923 mm |
Breedte | 745 mm |
Hoogte | 1.107 mm |
Zithoogte | 760 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Nightstar Black, Mat Carbonium Gray Metallic, Pearl Splendor Red, Pearl Cool White |
Beschrijving | De PCX staat bekend om zijn zuinigheid en gebruiksgemak. Met de nieuwe sportievere uitstraling is het ook een echte eyecatcher geworden. Er is meer opbergruimte onder het zadel - ruim genoeg voor een integraalhelm - en de LED-lichten en het LCD-instrumentenbord verhogen de uitstraling. De lichtere wielen en de bredere banden zorgen voor meer grip en worden perfect gecombineerd met een ABS-voorrem en een grotere veerweg voor de achterschokbreker, voor een vlotte rit vol vertrouwen. |
Welkom bij Benjan Motoren!
Benjan Motoren, opgericht in september 1992 door Ben Schuurman en Jan Breedveld richt zich op de verkoop van Honda Motoren. Het bedrijf is van het begin af aan gevestigd in Ridderkerk en is ontstaan als hobbie en passie voor motoren.
Bij ons kunt u ook terecht voor occacions van diverse merken.
 |
Benjan Motoren |
|
Kaartenmakersstraat 1
Ridderkerk
Plan de route
|
 |
0180-418952
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Bromnozem" betekent: De oorspronkelijke betekenis van nozem is volgens Van Dale een onbeholpen ventje, een schaap, een jongen die net aan de rokken van z’n moeder is ontgroeid, een nozempie. Daar zou aan kunnen worden toegevoegd: en die zich van de weeromstuit tegen z’n ouders ging afzetten. Bromnozem is
een tijdsgebonden term die gebezigd werd vanaf het midden van de jaren vijftig tot het midden van de j aren zestig. Allereerst was een nozem een jongeman van rond de zeventien die zich in het uitgaansleven van de grote stad een zekere faam wist te verwerven onder soortgenoten als branieschopper. Het indruk maken op de meisjes was daarbij niet onbelangrijk. Het uiterlijk van de nozem werd geaccentueerd door een pak met strakke broekspijpen en een typisch colbert, een vetkuif met brillantine en bordeelsluipers (zie ook de foto’s van Ed van der Elsken).
Wanneer nozems op brommers verschenen, kwamen er leren jekkers, stiletto’s, kauwgom en sigaretten aan te pas. De brommers, modellen van het type buikschuiver, werden vaak getooid met vossestaarten al dan niet op een spriet achterop de brommer gemonteerd. Als brozems wisten deze jongeren uiting te geven aan hun verzet tegen ouders en gevestigde orde, maar soms terroriseerden zij stadswijken met allerlei vormen van kleine criminaliteit. Tevens ontstonden bendes van bromnozems. Hun muziek werd de opkomende Rock ’n’ Roll en niet de jazz
van studerende leeftijdsgenoten (zie Jan Hazekamp, Rondhangen als tijdverdrijf. Over het onder-elkaar-zijn van jongens en meisjes in de vrije tijd, Amsterdam 1985).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken