Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Bij aankoop van een motor 10% korting op nieuwe collectie kleding en helmen.
Tevens outlet met speciale prijzen! Oude collectie ongebruikte motorpakken, jassen en broeken, helmen, schoenen en handschoenen.
- Bisschop Motoren: het adres voor service en onderhoud, moderne werkplaats met Dynnstar-testbank.
Scherpe prijs voor alle merken banden, neem vrijblijvend contact met ons op. Tel.nr. 06-54220098
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-cilinder, 4-takt V4 |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 1,261 cc |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 118 pk / 87 kW bij 8,000 tpm |
Max. koppel | 117 Nm bij 6,500 tpm |
Koppeling | Nat, multiplaat, kabelbediening |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Drijfas |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 29 liter |
Topsnelheid | 225 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium, Dubbel wiegframe |
Vering voor | Cartridge 120mm |
Vering achter | |
Remmen voor | 310mm Dubbele schijf |
Remmen achter | 316mm Enkele schijf |
Voorband | 120 / 70 R18 ZR |
Achterband | 170 / 60 R17 ZR |
Wielbasis | 1,491 mm |
Lengte | 2,282 mm |
Breedte | 935 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 775 mm |
Drooggewicht | 286 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
WELKOM bij Bisschop Motoren.
U kunt bij ons terecht voor: - Nieuwe en gebruikte motoren - SCM Gecertificeerd inbouwbedrijf - Dynostar Testbank - Goed uitgeruste werkplaats - Schade reparatie en afhandeling - S100 en Castrol Dealer Werkplaats en onderhoud In onze ruime werkplaats kunnen wij de service geven die bij uw motor hoort. Bisschop Motoren heeft veel te bieden zoals een ruim assortiment motorbanden zodat u kunt kiezen welke band het beste bij uw rijstijl en motor past. Maar ook alle andere onderdelen zijn vaak uit voorraad leverbaar.
 | Punthorst, Overijssel |
 | 06-54220098 |
Wist u dat: In de motortaal "Evolution" betekent: Letterlijk evolutie. Gewichtige fabrieksbenaming voor het in 1983 uitgebrachte 1340CC motorblok van HarleyDavidson. De naam geeft aan dat dit motorblok het voorlopige einde van een ontwikkeling is, en wel van de v-twin kopklepmotor, waarvan de in 1936 geïntroduceerde *Knucklehead de eerste was. Daarna volgden de Panhead, van 1948-1967, en de Shovelhead, van 1968-1983. Harley-Davidson riep voor de ontwikkeling van het motorblok de hulp in van het Duitse Porsche-researchcentrum. Als opvolger van de Shovelhead is de Evolution een sneller, maar vooral een betrouwbaarder en onderhoudsvrijer motorblok. Dit verbeterde motorblok heeft in belangrijke mate aan het huidige succes van het Amerikaanse merk bijgedragen omdat een nieuwe groep kopers werd aangesproken naast de pur sang Harley-fanaten. Het Evolution motorblok kreeg al snel de bijnaam Blockhead, vanwege de hoekige vorm van cilinders en kleppendeksels. Inmiddels is de meest gehanteerde bijnaam echter Evo, waarmee alle Harleys
met het Evolution-blok worden aangeduid
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken