Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige VTR 1000 Firestorm
- Sportdempers
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt DOHC 90° v-twin |
Boring x slag | 98|66 |
Cilinder inhoud | 996 |
Comp. verhouding | 9.4:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | 48 mm slated flat-slide CV-type |
Ontsteking | |
Vermogen | 110|82|9.000 |
Max. koppel | 97|7.000 |
Koppeling | natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | dubbele 296 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 180/55-17 |
Wielbasis | 1.430 |
Lengte | 2050 |
Breedte | 710 |
Hoogte | 1.155 |
Zithoogte | 810 |
Drooggewicht | 192 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Een stukje historie: TRIUMPH in 1972 - De BSA Group heeft een oplopende schuld van 3,3 miljoen pond. Het bedrijf besluit in 1972 dan ook om het personeelsbestand te reduceren van 3.000 werknemers naar 1.000 door samenvoeging van produktielijnen.
Turner overlijd en Poore, ook redder in 1960, neemt de plaats over. Zonder waarschuwing kondigt hij in september 1974 de sluiting van de fabriek in Meriden aan. Omdat er van de 4500 arbeidsplaatsen er 3000 al direct verdwijnen en ook hun produkt in handen van een concurrerende firmaF dreigt te vallen houdt het personeel een staking. Hierop wordt direct de fabriek gesloten. Poore overweegt ook om de naam Triumph op de goedkopere Norton modellen te voeren.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken