Nieuwsbrief:

HUSQVARNA  NORDEN 901 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
Grijs
husqvarna - norden--901
husqvarna - norden--901
husqvarna - norden--901
husqvarna - norden--901
husqvarna - norden--901
husqvarna - norden--901
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Geïnspireerd door Husqvarna Motorcycles multi-terrain Rally machines, is de Norden 901 gebouwd om lange afstanden af te leggen door uitdagende, diverse landschappen. Snel, leuk, wendbaar en bovenal capabel. Dit is een motorfiets die zelfs de langste rijdagen de moeite waard maakt, ongeacht de afstand die de rijder wil afleggen, op de weg of offroad.
De Norden 901 brengt een stoere maar lichtgewicht benadering van de middenklasse adventure sector. De Norden 901 wordt aangedreven door een soepele en koppelsterke 899 cc paralleltwin van 105 pk, terwijl balansassen trillingen tot een minimum beperken. De motor is ondergebracht in een licht stalen trellis frame, dat is gemaakt om de rijder, bagage en passagier tot in de verste uithoeken van het kompas te vervoeren over elk terrein, daarbij geholpen door WP APEX vering met lange veerweg. Grote wielen met een diameter van 21'' voor en 18'' achter rollen gemakkelijk over obstakels. Ondanks zijn voorbeeldige offroad-capaciteiten biedt de Norden 901 ook op asfalt een ongeëvenaard comfort en wendbaarheid.

Een rijder die zich op onbekend terrein begeeft, moet weten dat hij in extreme situaties op zijn machine kan vertrouwen. Daarom wordt het remsysteem van de Norden 901 ondersteund door het schakelbare Bosch Cornering ABS met de standen Street en Offroad. De hellingshoekgevoelige MTC (Cornering Motorcycle Traction Control) van Husqvarna Motorcycles staat ook ter beschikking, waarbij bijzondere aandacht is besteed aan de offroadassistentie.

De Norden 901 maakt van elke reis een avontuur voorbij de horizon en biedt standaard drie selecteerbare rijmodi (Street, Rain, Offroad) en een optionele Explorer-modus om in te spelen op elke omstandigheid die de rijder kan tegenkomen. Met de Easy Shift-functie kan zonder te koppelen worden op- en teruggeschakeld naar de zesversnellingsbak, terwijl een Power Assist Slipper Clutch (PASC) de achterwielhouding op peil houdt.

Technische highlights:
• Chroom-molybdeen stalen trellis frame met motor als dragend deel
• 889 cc paralleltwin-motor met 105 pk piekvermogen en 100 Nm koppel
• Verstelbare WP APEX-vering biedt uitzonderlijk comfort, zowel op de weg als offroad
• Drie selecteerbare rijmodi (straat, regen, offroad) en optionele Explorer-modus
• Geavanceerd, uitschakelbaar ABS in bochten met Offroad-modus
• Ride-by-wire gashendel
• Easy Shift-functie
• Hoekgevoelige tractiecontrole zorgt voor negen niveaus van instelbare achterwielslip (in Explorer-modus)
• Power Assist Slipper Clutch (PASC)
• Tubeless spaakwielen en Pirelli Scorpion Rally STR-banden voor topprestaties op straat en offroad
• Grote 19-liter brandstoftank voor een grotere actieradius tot 400 km
• De optionele connectiviteitseenheid biedt turn-by-turn navigatie, ontvangst van telefoongesprekken en muziekselectie vanaf de smartphone van de rijder

De Husqvarna Motorcycles Functional Apparel Collection omvat rijkleding voor de Norden 901 rijder, perfect passend bij het uitstekende design van de motorfiets, en ontwikkeld om u het hele jaar door warm, droog en veilig te houden. De Norden 901 is ontworpen om mee te evolueren met uw rijbehoeften, en voor extra gebruiksgemak biedt het Husqvarna Motorcycles assortiment technische accessoires bagagesystemen, prestatie- en chassisverbeteringen en ergonomische oplossingen om de Norden 901 aan te passen aan uw rijstijl.
  • Ovaa Motors is de motorspecialist van Zeeland sinds 1978!

    -Suzuki Full Range dealer
    -KTM Full Range dealer
    -Husqvarna Full Range dealer
    -GASGAS Full Range dealer
    -Yamaha Off-Road dealer

    Kijk op onze website bij Services voor inruil/inkoop, financiering, verlengde garantie en het direct afsluiten van Uw gratis 10 daagse All-Risk motorverzekering!





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Ovaa Motors
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2025 Motoroccasion