Nieuw: Ja
Modeljaar: 2023
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
Eencilinder viertaktmotor
Boring x slag
89|60
Cilinder inhoud
373.2
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
|32|
Max. koppel
|
Koppeling
PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
9.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Vakwerkbuizenframe, gepoedercoat
Vering voor
WP Upside-Down Ř 43 mm
Vering achter
WP-monoschokdemper
Remmen voor
Vaste, radiaal gemonteerde vierzuiggerremklauw met schijf
Remmen achter
Zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf
Voorband
Achterband
Wielbasis
1.357
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
835
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De VITPILEN 401 is een frisse, ongecompliceerde en nieuwe benadering van het motorrijden. Hij is subtiel, stijlvol en ontdaan van alles wat onnodig is. Het minimalistische en tegelijk progressieve ontwerp opent nieuwe mogelijkheden voor de motorcultuur en maakt urban motorrijden toegankelijker en uitnodigender dan ooit tevoren. Een motor voor vooruitstrevende, ruimdenkende rijders die waarde hechten aan uitzonderlijk design en op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun stad te verkennen.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Wist u dat: In de motortaal "Commando" betekent: Letterlijk stoottroepen De Norton Commando Interstate 750 en de Norton Commando 850 waren de laatste
zware viertakt twins die door de AMC/Norton-Villiers-fabrieken werden uitgebracht. De Commando 750 werd in 1967 gepresenteerd op de motorshow van Earls Court in London. Voor de Commando werd niet langer gebruikgemaakt van het roemruchte Featherbedframe. De grootste moeilijkheid bij
het ontwerpen van dit model bestond uit het elimineren van de motortrillingen. De oplossing werd niet gezocht in een verbeterde versie van het al bestaande motorblok, maar in de toepassing van silent-blocks, rubberen dempingsbussen tussen motorblok en frame. Op zich geen onbekend verschijnsel in de motorwereld, maar in die vorm niet eerder toegepast en door Norton het Isolastic System genoemd. De fabriek had hoge verwachtingen van haar superbike op de Amerikaanse markt. De prestaties en de betrouwbaarheid vielen echter tegen, vooral
vergeleken met die van de sterk in opkomst zijnde Japanse merken. De hoofdlagers van de krukas bleken niet bestand tegen het grote vermogen. Er kwamen ongeveer evenveel garantieclaims als er Commandos werden geproduceerd. De verkoopcijfers bleven ver onder de verwachtingen en daardoor
ging Norton ten onder. In oktober 1977 werd de productie van de Commando stopgezet. Het Norton-logo wordt momenteel gebruikt op een wankelmotorfiets, die slechts op zeer beperkte schaal aftrek vindt. De Engelse gemotoriseerde politie heeft een aantal van deze Nortons in gebruik.