Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige Indian Motorcycle Challenger Dark Horse!
- Nieuw door ons geleverd
- Compleet met alle onderhoudshistorie
- Originele Indian beenkappen
- Hak-teen schakelaar
- ------
Lowlands Biker Store in Zwolle.
2400 m2 motorplezier en gezelligheid! Ruim aanbod van (Custom-made) Harley Davidson, Indian Motorcycle, Royal Enfield, Moto Guzzi en Moto Morini motoren.
- Official Dealer Indian Motorcycle
- Official Dealer Royal Enfield (FLAGSHIP STORE VAN NL)
- Official Dealer Moto Guzzi
- Official Dealer Aprilia
Tel: 038-4211701 Whatsapp: 06-28452169
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | THUNDER STROKE™ 111 |
Boring x slag | 101|113 |
Cilinder inhoud | 1,811 |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | GESLOTEN BRANDSTOFINJECTIE / 54MM BORING |
Ontsteking | |
Vermogen | || |
Max. koppel | 138,9|2,600 |
Koppeling | NATTE, MEERPLATEN KOPPELING |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | TANDWIELAANDRIJVING, NATTE KOPPELING |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20,8 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | CONVENTIONELE TELESCOOPVORK /119 MM |
Vering achter | ENKELE SCHOKBREKER MET INSTELBARE LUCHTDRUK/114 MM |
Remmen voor | DUBBELE ZWEVENDE REMSCHIJF 300 MM MET 4-ZUIGER REMKLAUWEN EN ABS |
Remmen achter | ENKELE ZWEVENDE REMSCHIJF 300 MM MET 2-ZUIGER REMKLAUW EN ABS |
Voorband | DUNLOP® ELITE 3 130/90B16 73H |
Achterband | DUNLOP® ELITE 3 MULTI-COMPOUND 180/60R16 80H |
Wielbasis | 1,668.8 |
Lengte | 2,571 |
Breedte | 1,000 |
Hoogte | 1,388 |
Zithoogte | 660,4 |
Drooggewicht | 364 |
Leverbare kleuren | Black,White,Smoke |
Beschrijving | De Challenger Dark Horse staat zijn mannetje; qua stijl en prestaties. Premium uitrusting, gecombineerd met een brute stijl, helemaal in zwart uitgevoerd. Een echte blikvanger.
Race-spec radiaal gemonteerde Brembo remmen voor superieure stopkracht. Hoogwaardige Metzeler Cruisetec banden garanderen optimale grip.
Omgekeerde voorophanging, lichtgewicht, gegoten aluminium frame. Hydraulische, instelbare Fox achterschokdemper voor totale controle en stabiliteit.
|
| Dealerschappen: INDIAN, PIAGGIO |
Als Officieel dealer van Indian en de verkoop van Harley Davidson motoren is de passie voor amerikaanse motoren duidelijk.
Een nog grotere passie is het customizen van deze motoren. Wij bouwen deze unieke motoren in onze werkplaats in Zwolle. Daarnaast helpen wij u graag bij het realiseren van uw ideeën. Heeft u een specifiek ontwerp in het hoofd? Of het nu gaat om een Bagger, Mexican style, een cafe racer of een andere trend, we maken het graag voor je! Soms moet je echter een motor ook gewoon origineel laten.
Ook verzorgen wij graag voor u het onderhoud, spuitwerk en bijvoorbeeld het herstellen van schade. Wij beschikken over een goed uitgeruste werkplaats en meer dan 20 jaar ervaring in reparatie en onderhoud.
| Zwolle, Overijssel |
| 038 4211701 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor motorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Liberators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw type Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken