Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2016
Bijzonder mooie ER-6N ABS 35 KW
Geschikt voor A2 rijbewijs.
Led knipperlichten en valbeugels.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde viertakt-parallel-twin |
Boring x slag | 83.0|60.0 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 10.8 : 1 |
Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø38 mm x 2 (Keihin) |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 72.1|53|8500 |
Max. koppel | 64|7000 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, cassette |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Dubbel perimeter buizenframe van hoogsterktestaal |
Vering voor | Telescoopvork van 41 mm |
Vering achter | Schuingeplaatste enkelvoudige schokdemper met instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele, semi zwevende remschijven van 300 mm Remklauwen met dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele remschijf van 220 mm Remklauw met enkele zuiger |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 160/60 ZR 17 M/C (69W) |
Wielbasis | 1410 |
Lengte | 2110 |
Breedte | 770 |
Hoogte | 1110 |
Zithoogte | 805 |
Drooggewicht | 206 |
Leverbare kleuren | Metallic Flat Stardust White / Metallic Flat Spark Black, Candy Flat Blazed Green / Metallic Flat Spark Black, Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black |
Beschrijving | FEEL THE BEAT OF THE CITY
Rij op een nieuw ritme en blijf trouw aan je passie om op tijd èn in stijl je opwachting te maken. Laat de nieuwe ER-6n in je wereld en maak van het stadsverkeer niet langer een nood, maar wel een deugd. |
Welkom bij Motorhuis De Pit Stop.
Wij geloven dat motorsport een vorm van passie is en die passie willen wij met u delen. De meeste motorrijders vinden dat hun motor niet zomaar een stuk metaal is en daar kunnen wij het helemaal mee eens zijn.
De echte motorrijder denkt zijn motor bijna menselijke trekjes toe met een eigen karakter, één druk op de knop en zijn hart komt tot leven. Wij hebben de kennis en de ervaring om u te helpen en om uw droom waar te maken.
Of je nou een motor, onderdelen of accessoires zoekt of dat er een technisch probleem opgelost moet worden, wij zijn er om u te helpen. Paul Soetens Motorhuis De Pit Stop
| Elst, Gelderland |
| 06-58831363 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken