Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
In de afgelopen 40 jaar heeft Kawasaki het hart van menig motorliefhebber weten te verover met de toonaangevende Ninja-serie. Hét toonbeeld van lef, technologische voorsprong en vooral liefde voor sportmotoren. Geen enkele andere modelbenaming heeft wereldwijd zo’n sterke naamsbekendheid als de Kawasaki Ninja modellen. Ter viering van het 40-jarig bestaan introduceren we de Ninja ZX-4RR 40th Anniversary edition, gehuld in de iconische kleuren van de ZXR’en en endurance racers van begin jaren 90.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 51|39.1 |
Cilinder inhoud | 399 |
Comp. verhouding | 12.3:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie: Ø 34 mm x 4 |
Ontsteking | |
Vermogen | 77|57|14500 |
Max. koppel | 39|13000 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | ø37 mm upside-down voorvork (SFF-BP) met instelbare veervoorspanning en topout veren |
Vering achter | Bottom-Link Uni Trak, gasgevulde schokdemper met piggyback-reservoir, instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 290 mm schijven. Remklauw: dubbele radiaal gemonteerde, monobloc, tegenoverliggende 4-zuigers. |
Remmen achter | Enkele 220 mm schijf. Remklauw met enkele zuiger. |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1380 |
Lengte | 1990 |
Breedte | 765 |
Hoogte | 1110 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Lime Green / Ebony |
Beschrijving | Kawasaki introduceert een uniek Supersport model. De Ninja ZX-4RR heeft een 400cc vier-in-lijnmet toonaangevende prestaties in een licht chassis met hoogwaardige vering en remmen. Ophet circuit of op straat, de Ninja ZX-4RR doet je verbazen met zijn hoogtoerigekarakter, waanzinnig geluid en uiterst wendbare handling. |
| Dealerschappen: GILERA, HONDA, KAWASAKI, NIMOTO, SUZUKI, VESPA, YAMAHA |
Het werd drukker en de onderneming moest meegroeien. De showroom werd uitgebreid door gebruik te maken van een aantal zeecontainers. Op het kleine plein voor deze containers werd ieder jaar een soort markt gehouden alwaar motorkleding en accessoires tegen zeer scherpe prijzen werden aangeboden. Uiteindelijk werd besloten om een extra pand in de Platinastraat op het industrieterrein Lansinghage te huren om de volledige voorraad motoren, kleding en accessoires aan de klant te kunnen tonen.
Hans vond twee panden geen ideale situatie en had grote plannen om een volledig nieuw pand te laten bouwen. Na veel wikken en wegen ging de kogel door de kerk. In 1995 werd begonnen aan, op dat moment, de grootste motorzaak van Nederland.
Begin 1996 werden de deuren geopend aan de Goudstraat 97 te Zoetermeer (nog steeds op het industrieterrein Lansinghage). Meer dan 4.700 m2 gevuld met motoren, kleding en accessoires ten behoeve van de motorliefhebber. Ondanks het feit dat de motorzaak vele vierkante meters telt, proberen wij het ouderwets sfeervol te houden. Een uitgebreide koffiebar helpt hier zeker aan mee.
| Zoetermeer, Zuid-Holland |
| 079-3601727 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken