|
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 83|60 |
Cilinder inhoud | 636 |
Comp. verhouding | 12.9:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Injectie: Ø38 mm x 4 met ovalen hulpkleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 124|91|13000 |
Max. koppel | 69|10.500 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Perimeter frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm upside-down voorvork (SFF-BP) met instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning, en top-out veren. |
Vering achter | Bottom-Link Uni Trak, gasgevulde schokdemper met piggyback-reservoir, instelbare rebound, compressiedemping en veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 310 mm schijven. Remklauw: dubbele radiaal gemonteerde, monobloc, tegenoverliggende 4-zuigers. |
Remmen achter | Enkele schijf van 220 mm. Remklauw met enkele zuiger. |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1400 |
Lengte | 2,025 |
Breedte | 710 |
Hoogte | 1105 |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Lime Green / Ebony, Metallic Matt Graphensteel Gray/Ebony |
Beschrijving | Het hart van de Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot. |