|
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 77|56 |
Cilinder inhoud | 1,043 |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 38 mm met ovalen hulpsmoorkleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 142|104,5|10,000 |
Max. koppel | 111|7,300 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel buis frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met traploze compressie, uitgaande demping en instelbaare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale back-link, gasgevuld, met traploze uitgaande demping en op afstand instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiale montage, monobloc, tegenover liggend 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,440 |
Lengte | 2,100 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1,185 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 235 |
Leverbare kleuren | Candy Lime Green/Metallic Carbon Gray, Metallic Spark Black/Metallic Graphite Gray, Candy Burnt Orange/Metallic Carbon Gray |
Beschrijving | De Kawasaki Z1000SX is onmiskenbaar de grondlegger van het Sport-Touring segment. Met zijn SuperSport prestaties en Touring comfort is de SX met recht een sportmachine en reismotor in één.
Voor 2017 presenteert Kawasaki de compleet nieuwe derde generatie van deze alleskunner, met nieuwe looks, nog meer comfort en baanbrekende elektronica. |