|
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder lijnmotor |
Boring x slag | 77|56 |
Cilinder inhoud | 1043 |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø 38 mm x 4 (Keihin), met ovalen hulpsmoorkleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 142|104.5|10000 |
Max. koppel | 111|7300 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.600 (39/15) |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 41-mm upside-down-voorvork met instelbare ingaande en uitgaande demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale Back-link-gasschokdemper met traploos instelbare uitgaande demping en met stelring instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende 300 mm 'wave-type' remschijven Remklauwen: Dubbele radiaal gemonteerde vierzuigerremklauw |
Remmen achter | Enkele 250 mm-schijf ('wave-type') remschijven Enkelzuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1445 |
Lengte | 2105 |
Breedte | 790 |
Hoogte | 1170 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | 231 |
Leverbare kleuren | Candy Lime Green, Metallic Graphite Gray, Metallic Spark Black |
Beschrijving | De nieuwe Z1000SX combineert sportieve styling en prestaties met nog meer praktische features, zoals nieuwe optionele koffers, elektronische hulpmiddelen en upgrades aan remmen en vering. Als kruising tussen een sport en een tourmotor kent de Z1000SX weinig of geen rivalen. Met zijn tijdloze Kawasaki DNA staat hij aan de top van zijn klasse. |