Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Kawasaki Z650RS in Ebony Metallic
Treed in de voetstappen van de in 1977 gelanceerde Z650, maar dan met alle techniek en gemakken van nu.
Een heerlijk sturende motor met een vriendelijk karakter en voldoende vermogen en fantastische looks.
Deze Z650RS is in Maart 2022 nieuw geleverd door Kawasaki dealer Lemstra in Alkmaar.
De eerste eigenaar heeft de motor gehad tot April 2024 toen kwam de motor bij ons.
Een vaste relatie & motorfanaat werd op slag verliefd bij het zien van de RS,
en heeft de motor 3 maanden gehad waarna de motor weer terugkwam bij ons.
In absoluut smetteloze conditie en een origineel Nederlandse motor.
Nog helemaal origineel en maar 2300 km
herboren van de in 1977 gelanceerde 1e Z650!
- INRUIL IS MOGELIJK
Stuur graag duidelijke foto's met wat informatie van het moois wat je hebt. Zodat wij je een prijsindicatie kunnen geven.
info@axelsbikeshop.nl
Wij zijn geopend van Dinsdag t/m Zaterdag.
Dinsdag t/m Vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.
Het kan dus zijn als u reageert op Zondag of Maandag dat wij pas reageren op Dinsdag. Bedankt voor u begrip.
Opties en Accessoires: ABS
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor |
Boring x slag | 83|60 |
Cilinder inhoud | 649 |
Comp. verhouding | 10,8:1 |
Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 2 x Ř 36 mm met dubbele gaskleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 68|50|8,000 |
Max. koppel | 65,7|6,500 |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.438 (39/16) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork |
Vering achter | Horizontale back-link, met instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbele zuiger |
Remmen achter | Enkele 220 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 160/60ZR17M/C (69W) |
Wielbasis | 1,410 |
Lengte | 2,055 |
Breedte | 775 |
Hoogte | 1,080 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Candy Emerald Green,Moondust Gray ,Metallic Spark Black |
Beschrijving | n 2022 ontketent Kawasaki een Retrovolutie met de introductie van de nieuwe Z650RS. DezeModern Classic is een hommage aan de originele Z650-B1 uit 1977. Moderne technologiewordt gecombineerd met iconische designelementen zoals de prachtige tank,zijpanelen en niet te missen ducktail. |
| Dealerschappen: MASH, ROYAL ENFIELD |
Wij heten u van harte welkom in onze gezellige winkel!
We verkopen gebruikte motorfietsen van alle merken en leveren ook nieuw.
Onze werkplaats draait op volle toeren en alle merken zijn hier welkom. Ook als u de motofiets elders heeft aangekocht bent u van harte welkom in onze werkplaats.
Wij hebben een ruim assortiment motoren, voor ieder wat wils! Het is zeker ook de moeite om een kijkje te nemen in onze kledingshop. Daar vindt u een ruim assortiment dames en heren motorkleding waar wij u graag veel over vertellen.
| Heerhugowaard, Noord-Holland |
| 072-5119292 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken