|
Motor | Vloeistofgekoelde viertaktmotor, vier cilinders in lijn |
Boring x slag | 84,0|65,0 |
Cilinder inhoud | 1,441 |
Comp. verhouding | 12,3:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø44 mm x 4 (Mikuni) |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 200|147,2|10,000 |
Max. koppel | 162,5|7.500 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Monocoque, aluminium frame |
Vering voor | Upside-downvoorvork (43 mm) met “top-out”-veren Ingaande demping: 18-traps. Uitgaande demping: 15-traps. Veervoorspanning: Volledig instelbaar |
Vering achter | Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper Inveerdemping: Traploos Uitveerdemping: Traploos Veervoorspanning: Volledig instelbaar |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende 310 mm remschijven Remklauw: Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken |
Remmen achter | Enkele 250mm remschijf Remklauw met twee tegengestelde zuigers |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 190/50 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1,480 |
Lengte | 2,170 |
Breedte | 770 |
Hoogte | 1,170 |
Zithoogte | 800 |
Drooggewicht | 268 |
Leverbare kleuren | Metallic carbon grey/Galaxy silver |
Beschrijving | De ZZR1400 is Kawasaki's vaandeldrager als ultieme sporttoerder en hogesnelheidskanon in één, en is het afgelopen jaar nog eens grondig vernieuwd.
Een technisch hoogstandje is het feit dat de prestaties op hetzelfde hoge niveau zijn gehouden (210pk met RAM air), maar dat de motor nu wel aan de strenge Euro4 normen weet te voldoen.
Voor de veeleisende rijder die gewoon alles wil: comfort én een allesverpletterende acceleratie in combinatie met geavanceerde elektronische hulpmiddelen als tractiecontrole, ABS en de keuze uit meerdere power modes.
Brute snelheid met volledige controle. |