Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 36 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
2 cilinder 4 takt V75
Boring x slag
71|110
Cilinder inhoud
1350
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
187|140|10.500
Max. koppel
145|8250
Koppeling
PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Ketting 525
Starter
electrisch
Tankinhoud
17.5
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Chrome-moly tubular space frame, powder-coated
Vering voor
48 mm WP Apex USD forks
Vering achter
WP Apex monoshock
Remmen voor
2 x 320 mm Brembo Monoblock
Remmen achter
Brembo twin-piston fixed calliper, brake disc
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
200/60 ZR17
Wielbasis
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
834
Drooggewicht
200
Leverbare kleuren
Oranje,Zwart
Beschrijving
De KTM 1390 Super Duke R voor 2024 en KTM 1390 Super Duke R Evo zijn zonder vooraankondiging het Naked-segment binnengedrongen en hebben de concurrentie één ding heel duidelijk gemaakt: er staat een nieuw beest bovenaan de voedselketen.
2024 wordt het jaar van 30 Years of Duke; de volledig nieuwe KTM 1390 Super Duke R en zijn geavanceerde stalgenoot, de KTM 1390 Super Duke R Evo, zijn geëvolueerd tot de meest angstaanjagende uitvoeringen tot nu toe.
De cijfers liegen er niet om: met een cilinderinhoud van 1350 cc, een vermogen van 190 pk bij 10.000 tpm en een koppel van 145 Nm bij 8000 tpm scheuren de modellen het asfalt aan stukken. Hun nieuwe, agressievere looks laten ook geen twijfel bestaan over hun felle karakter. Maar wat nog indrukwekkender is dan deze cijfers, is hoe effectief de DUKE de kracht van de motor op het asfalt overbrengt.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Wist u dat: In de motortaal "Draad" betekent: Afkorting voor schroefdraad. Aan motorfietsen is altijd heel wat afgesleuteld. Bij het in- en uit elkaar schroeven wil de schroefdraad van bouten, moeren en draadeinden wel eens beschadigen. Een inwendige schroefdraad kan met een helicoil worden vervangen. Uitwendige schroefdraden kunnen met draadvijlen of snijsets worden opgekalefaterd. Op Europese en Japanse motorfietsen wordt metrische schroefdraad aangetroffen. Amerikaanse machines worden met American Unified ScrewThread gemonteerd, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen fijne spoed (winding) (UNF ) en grove spoed (coarse, UNC ) . Op Engelse motorfietsen worden weer andere varianten schroefdraad gebruikt: BSF ., British Standard Fine: een schroefdraad die zich qua grofheid bevindt tussen het eveneens Britse Cycle en Whitworth. Whitworth wordt door menig bezitter van een Engelse motorfiets vervloekt, omdat deze zeer fijne draad makkelijk te beschadigen is door scheef indraaien of te hard vastdraaien.