Nieuw: Ja
Modeljaar: 2024
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor
2-cilinder, 4-takt, paralleltwin Vloeistofgekoeld met water / olie-warmtewisselaar
Boring x slag
68.8|90.7
Cilinder inhoud
889
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Ontsteking
Vermogen
|77|
Max. koppel
100|
Koppeling
PASC ™ -stopkoppeling, mechanisch bediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
20
Topsnelheid
ABS
Frame
Vering voor
WP APEX 43
Vering achter
WP APEX - Monoshock
Remmen voor
320 mm Radiale vaste remklauw met vier zuigers, remschijf
Remmen achter
260 mm Zwevende remklauw met 2 zuigers
Voorband
Achterband
Wielbasis
Lengte
Breedte
Hoogte
Zithoogte
850
Drooggewicht
196
Leverbare kleuren
Beschrijving
Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: de KTM 890 ADVENTURE neemt avontuurlijke reizen serieus. De KTM 890 ADVENTURE, geüpdatet voor 2023, biedt ongeëvenaard rijgemak op alles, van snelwegen tot rotsachtige grind-haarspeldbochten. Compleet met herwerkte verstelbare vering, verbeterd zitcomfort en bescherming tegen de wind, de 2023 KTM 890 ADVENTURE is klaar om je naar onbekende plaatsen te brengen.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer!
Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
De Electra Glide wordt geïntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.