|
Motor | 2 cilinder, 4-Takt, V 75° |
Boring x slag | 101|62.4 |
Cilinder inhoud | 999 |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronisch brandstofinjectie |
Ontsteking | Keihin EMS |
Vermogen | |88|9000 |
Max. koppel | 100|7000 |
Koppeling | Meervoudige oliebadkoppeling, hydr. bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwschakel |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Chroom-molybdeen, gemoffeld buisframe |
Vering voor | WP USD Ų 48 mm, veerweg 135 mm |
Vering achter | WP Monoshock, veerweg 150 mm |
Remmen voor | 2 x Brembo vier-cilinder remklauw, 2 x remschijf Ų 320 mm |
Remmen achter | Brembo een-cilinder zwevende remklauw, remschijf Ų 240 mm |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17" |
Wielbasis | 1450 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 865 |
Drooggewicht | 186 |
Leverbare kleuren | wit |
Beschrijving | De 990 Super Duke R is zo ongeveer de felste standaardmachine die er te koop is. Bij deze machine zijn de KTM-ingenieurs tot het uiterste gegaan om binnen de wettelijke restricties tot maximale prestaties te komen: een volledig instelbare 48mm voorvork van WP, een ultralicht achtersubframe voor de mono-seat, een slechts 9 kg zwaar buizenframe van superlicht chroom-molybdeen en een stuurdemper zorgen voor extreme rondetijden. Vanuit het alledaagse leven rechtstreeks in de racerij. |