Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- _____________________________________________
Deze motor wordt u aangeboden door Joppen Motoren.
Wij zijn al sinds 1978 dé fullservice motorspeciaalzaak voor zowel gebruikte als nieuwe motoren. Mocht u interesse hebben in het inruilen van uw motor neem dan eens contact met ons op via 040 206 2033, wij ruilen alle merken en type motoren in.
Bij zowel inkoop als inruil bieden wij een eerlijke prijs voor uw motor en zorgen voor directe betaling en vanzelfsprekend ook voor de vrijwaring van uw kenteken!
Mocht de aanschafprijs of het bij te betalen bedrag (net) te hoog zijn voor uw budget? Wij vinden het niet meer dan normaal om het u mogelijk te maken om het totaalbedrag of restbedrag in termijnen te betalen.
De beste ervaring krijgt u, zoals u zelf wel zal weten door middel van een proefrit. Bel ons vooraf even op en wij zorgen ervoor dat u, op een voor u gewenst tijdstip, de betreffende motor kunt uitproberen.
Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn en ben als één van de eerste op de hoogte van onze recentste en belangrijkste informatie. Ook onze website is altijd up-to-date met de laatste voorraad motoren, nieuwsberichten, evenementen en acties: www.joppen.nl.
Geïnteresseerd? Neem contact met ons op of stuur ons uw gegevens zodat wij met u contact op kunnen nemen. Wij vertellen u alles wat wij weten over de motorfiets zodat u weet wat u koopt.
Meer foto's kunt u vinden op onze website www.joppen.nl als ook extra informatie omtrent garantie en afleverbeurt en bijbehorende kosten.
Joppen Motoren
Strijperdijk 3D
5595XM Leende
T. 0402062033
E. info@joppen.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Enkele Cilinder, 4-takt, Luchtgekoeld, SOHC, Brandstofinjectie |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 411 cc |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische injectie |
Ontsteking | Digitaal electronisch |
Vermogen | pk / 24,5 kW bij 6,500 tpm |
Max. koppel | 32 Nm bij 4,250 tpm |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | 5 versnelling Constant Mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Halve duplex split-cradle frame |
Vering voor | Telescopisch, 41 mm vorken, 200 mm slag |
Vering achter | Monoshock met koppleing, 180mm wielslag |
Remmen voor | 300 mm schijf, 2-zuiger zwevende remklauw |
Remmen achter | 240 mm schijf, enkele zuiger zwevende remklauw |
Voorband | 90/90 - 21 |
Achterband | 120/90 - 17 |
Wielbasis | 1,465 mm |
Lengte | 2,190 mm |
Breedte | 840 mm |
Hoogte | 1,360 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 191 kg |
Leverbare kleuren | Snow, Granite |
Beschrijving | Royal Enfield meest veelzijdige motor, die motorrijders bijna overal mee naar toe kunnen nemen waar ze willen gaan, off-road of gewoon op de weg.

De enige motor die je ooit nodig hebt. |
| Dealerschappen: CAGIVA, DUCATI, HUSQVARNA, MASH, MV AGUSTA |
Joppen Motoren is een allround motorzaak met de motor voor elke keus.
Ook voor onderhoud, service, kleding, en accessoires. De rijke historie van het bedrijf zorgt altijd voor maatwerk advies en de best passende prijs.
 |
Joppen Motoren |
|
Strijperdijk 3-D
Leende
Plan de route
|
 |
040-2062033
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken