Nieuwsbrief:

SUZUKI  GSX-S 950 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
Blauw Zwart Grijs
suzuki - gsx-s-950
suzuki - gsx-s-950
suzuki - gsx-s-950
suzuki - gsx-s-950
suzuki - gsx-s-950
suzuki - gsx-s-950
suzuki - gsx-s-950
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Scherp sturen en volop koppel. Suzuki introduceert vandaag de nieuwe GSX-S950. Met dezelfde indrukwekkende styling en het geprezen rijwielgedeelte van de GSX-S1000, nu ook geschikt voor jongere motorrijders met het A2 rijbewijs!

Koppel
Suzuki biedt beginnende motorrijders vanaf komende augustus een heel nieuwe rijervaring. De nieuwe GSX-S950 krijgt de krachtige 999 cm3-viercilinder van de GSX-S1000, die nu 70 kW (95 pk) of 35 kW (48 pk) levert. Zo is hij ook geschikt voor motorrijders met het A2-rijbewijs. Vooral het hoge maximumkoppel van 76 Nm voor de 35 kW-variant (92 Nm voor de 70 kW-variant), maakt van de GSX-S950 de top van het A2-segment. Net als bij de nieuwe Suzuki GSX-S1000 is er bij de ontwikkeling sterk de nadruk gelegd op veel bruikbaar koppel bij lage en middelhoge toerentallen. Uiteraard voldoet de GSX-S950 aan de Euro5-emissienorm.

Design
De GSX-S950 krijgt hetzelfde agressieve design mee van zijn krachtigere broer. Ook de opvallende verticaal geplaatste LED-koplamp wordt overgenomen. De GSX-S950 krijgt een aantal uiterlijke verschillen om hem te onderscheiden van de GSX-S1000. Zo heeft hij een andere zilverkleurige KYB voorvork en een 5 inch TFT-kleurendisplay.

Bereikbaarder
In grote delen lijkt de GSX-S950 sterk op de GSX-S1000 en worden onder andere de lichtgewicht aluminium wielen, het aluminium frame en de van de GSX-R1000 afgeleide swingarm en achtervering overgenomen. Om hem bereikbaarder te maken voor een groter publiek zijn er ook een aantal zaken aangepast. Zo krijgt de GSX-S950 een andere zilverkleurige KYB-voorvork met dezelfde diameter (43mm), Tokico voorremklauwen en een ander stuur. Tegelijkertijd heeft hij wel dezelfde 19 liter grote brandstoftank, de Dunlop Roadsport 2-banden en ook de slipperclutch, gecombineerd met het Suzuki Clutch Assist System. Ook is de motorfiets geheel naar eigen smaak te maken met een breed assortiment aan accessoires.

Elektronicapakket
Standaard wordt de GSX-S950 uitgerust met een elektronicapakket dat bestaat uit het Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en het Suzuki Traction Control System (STCS). Dit laatste systeem heeft 3 standen en kan ook volledig uit.

Bovendien wordt elke nieuwe Suzuki geleverd met 6 jaar garantie, gratis mobiliteits service binnen de garantie periode en is er de optie op Suzuki Finance financieringen, en speciaal voor de Suzuki rijders is er de Suzuki Motorverzekering!

 
  • Ovaa Motors is de motorspecialist van Zeeland sinds 1978!

    -Suzuki Full Range dealer
    -KTM Full Range dealer
    -Husqvarna Full Range dealer
    -GASGAS Full Range dealer
    -Yamaha Off-Road dealer

    Kijk op onze website bij Services voor inruil/inkoop, financiering, verlengde garantie en het direct afsluiten van Uw gratis 10 daagse All-Risk motorverzekering!





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Ovaa Motors
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion