|
Motor | Vloeistofgekoeld, 12-kleppen, DOHC, in-line 3-cilinder |
Boring x slag | 74,1|61,9 |
Cilinder inhoud | 800 |
Comp. verhouding | 11,3:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 94|70|9,250 |
Max. koppel | 79|7,850 |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen Trellis buizenframe |
Vering voor | WP 43 mm omgekeerde voorvork, instelbare terugveringsdemping en compressiedemping, veerweg 220 mm. |
Vering achter | WP monoshock met extern oliereservoir, hydraulisch verstelbare voorspanning, verstelbare terugveringsdemping |
Remmen voor | Dubbele 308 mm zwevende schijven, Nissin 2-zuiger glijdende remklauwen, Schakelbare ABS |
Remmen achter | Enkelvoudige 255 mm schijf, Nissin enkele zuiger schuifklauw, Schakelbare ABS |
Voorband | 90/90-21 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1,545 |
Lengte | |
Breedte | 845 |
Hoogte | 1,390 |
Zithoogte | 840-860 |
Drooggewicht | 215 |
Leverbare kleuren | Matt Khaki Green, Crystal White |
Beschrijving | De ultieme Tiger 800 staat klaar voor alles wat op zijn pad komt. Uitgerust met de nieuwste rij-ondersteunende technieken en een uitgebreid pakket accessoires is de XCA de meest comfortabele reispartner, ook wanneer het asfalt ophoudt.
Net als de XCX is de A-variant voorzien van Traction Control, schakelbaar ABS, 3 rijmodi en de koppelrijke driecilinder met 95pk van de tweede generatie, maar gaat nog een stap verder. Tot de standaard uitrusting behoren de verwarmde zadels voor zowel de rijder als de bijrijder, de verwarmde handvatten, mistlampen en een alternator van een hogere specificatie die meer dan voldoende stroom levert voor de 3 12 volt aansluitingen. Daarbij hebben we de bevestigingsbeugels voor de aluminium kofferset reeds gemonteerd zodat je de optionele Expedition kofferset direct kunt bevestigen.
Uiteraard heeft de XCA standaard ook dat uitgebalanceerde rijgedrag zoals je dat van een Triumph mag verwachten. Met dank aan het toevoegen van de WP up-side-down voorvork en achtervering kunt u het rijwielgedeelte geheel naar wens instellen. Of je nu op de weg rijdt of daarbuiten, de XCA haalt altijd het beste uit je naar boven. |