Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Retro-uitstraling en gecombineerde klassieke stijl met moderne techniek. Uit de tijd van.... toen geluk nog heel gewoon was.
De Yamaha SR 400 is een klassiek ogende motorfiets met een 399cc, luchtgekoelde eencilinder viertaktmotor met brandstofinjectie.
Lichtgewicht motortje
A2 geschikt
Incl. grote beurt
Aanvullende Informatie:
Fabrikant: Yamaha
Bouwjaar: 2016
Cilinderinhoud: 399 cc 1-cil
Kilometerstand: 16.550
Kleur: Grey
Afleverkosten/Garantie : 250.-
Garantie: 3 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, Luchtgekoeld, enkel bovenliggende nokkenas |
Boring x slag | 87.0 mm x 87.0 mm |
Cilinder inhoud | 399 cc |
Comp. verhouding | 8.5 : 1 |
Kleppen | 2-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 23.2 pk / 17.1 kW bij 6500 tpm |
Max. koppel | 27.4 Nm bij 3000 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel stalen wiegframe |
Vering voor | Telescopische voorvork, 150mm |
Vering achter | Dual shock, 125mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, remschijf, Ø 298 mm |
Remmen achter | Trommelrem |
Voorband | 90/100-18M/C 54S (Tube type) |
Achterband | 110/90-18M/C 61S (Tube type) |
Wielbasis | 1410 mm |
Lengte | 2085 mm |
Breedte | 750 mm |
Hoogte | 1095 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | 174 kg |
Leverbare kleuren | Geel / Zwart |
Beschrijving | BORN TO BE LEGEND



Deze imposante eencilindermotor heeft altijd al de harten gestolen van motorrijders. En toen we de originele Yamaha SR400 meer dan 30 jaar geleden introduceerden, werd hij een favoriet van motorrijders die verlangden naar een eenvoudige, wendbare en plezierige motorfiets.



In de loop der jaren is er altijd enorme belangstelling voor de SR blijven bestaan. En nu staat de Yamaha SR400 op het punt om onlosmakelijk deel te gaan uitmaken van het dagelijks leven van een geheel nieuwe generatie motorrijders die waardering hebben voor de blijvende aantrekkingskracht.



Deze tijdloze retrolook straalt charme en authenticiteit uit, waar je ook kijkt. Daarnaast biedt de SR400 u eindeloos veel mogelijkheden om uw eigen caféracer, bobber of street scrambler te creeren. |
| Dealerschappen: SYM, TOMOS |
 |
JdK Motoren |
|
Karreveld 57
Koudekerke
Plan de route
|
 |
0118-551101
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 2013 - BMW Motorrad presenteert op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este (24 t/m 26 mei) in Italië een zeer bijzonder model: de BMW Concept Ninety. Twee jubilea vormden de aanleiding voor de ontwikkeling van deze motorfiets: 90 jaar BMW Motorrad en de 40ste verjaardag van de BMW R 90 S, het sportieve icoon van BMW Motorrad uit de jaren ’70. De BMW Concept Ninety is door BMW Motorrad Design ontworpen in samenwerking met Roland Sands Design uit Californië. Voormalig motorcoureur Roland Sands en zijn team zijn een begrip in de wereld van custom bikes.
De BMW R 90 S werd in 1973 geïntroduceerd als het vlaggenschip van de ‘Stroke Six’ range. Met een topsnelheid van net boven de 200 km/u was hij een van de snelste motorfietsen van zijn tijd. Dit resulteerde in een groot aantal prijzen in verschillende raceseries. Met zijn aerodynamische ontwerp was de BMW R 90 S zijn tijd vooruit. Zo was het de eerste motorfiets met een standaard stroomlijnkap aan de voorzijde. Verder viel de BMW R 90 S op door zijn sportief vormgegeven achterzijde en Daytona Orange lakkleur.
De BMW Concept Ninety is een eerbetoon aan deze trendsetter van toen, die uitgegroeid is tot een van de design-iconen van BMW Motorrad. Het model waarop deze sportieve motorfiets -met een luchtgekoelde tweecilinder boxermotor- is gebaseerd, is duidelijk te herkennen. Dat geldt onder meer voor de kappen, de tank, de zitting, de achterzijde, de ronde koplamp en de klassiek vormgegeven velgen. Doordat het motorblok en het chassis zwart zijn, lijken ze los te staan van de aerodynamische body. Het met de hand gebouwde bodywork is van aluminium en geheel met de hand gemaakt. De oranje lakkleur is een duidelijke verwijzing naar het Daytona Orange van de BMW R 90 S.
Bij het ontwerpen en bouwen van de BMW Concept Ninety werkte BMW Motorrad Design nauw samen met de custom bike-specialisten van Roland Sands Design. Dit bedrijf liet zijn ‘handtekening’ vooral achter op de mechanische gedeelten en het motorblok. De custom bike-specialisten richtten zich hoofdzakelijk op de typische boxerelementen van de motor. Hoogtepunten van het werk van Roland Sands Design zijn de motorbeschermplaat, het kleppendeksel en het uitlaatsysteem. Die onderdelen werden op een bijzondere manier gepolijst, waardoor ze een prachtig contrast vormen met het zwart van de andere motoronderdelen.
Overigens is de BMW Concept Ninety niet alleen een sieraad voor het oog, er kan ook gewoon mee gereden worden. De motorfiets en alle onderdelen zijn ontworpen om topprestaties te leveren. Net als destijds bij de BMW R 90 S.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken