Al onze motoren worden geadverteerd incl.
garantie. Onderhoudsbeurt gewenst? Dan verlengen wij de
garantie naar minimaal 6 maanden en maximaal 24 maanden.
Zie onze website voor de mogelijkheden.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
luchtgekoelde viertakt 70° v-twin
Boring x slag
81|63
Cilinder inhoud
649
Comp. verhouding
9,0 : 1
Kleppen
2 kleppen per cilinder
Brandstof toevoer
carburatie
Ontsteking
TCI
Vermogen
40|29,4|6.500
Max. koppel
50,1|3.000
Koppeling
natte meerplatenkoppeling
Versnellingsbak
5 versnellingen
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
Topsnelheid
nb
ABS
nee
Frame
stalen wiegframe
Vering voor
niet instelbare 41 mm telescopische voorvork, veerweg 140 mm
Vering achter
qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 86 mm
Remmen voor
298 mm schijf, tweezuigerremklauw
Remmen achter
trommelrem 200 mm
Voorband
130/90-16
Achterband
170/80-15
Wielbasis
1.610
Lengte
2.340
Breedte
880
Hoogte
1.070
Zithoogte
695
Drooggewicht
229
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kenmerkend voor deze XVS 650 A DragStar Clasic zijn oa het royale dubbel zadel, de onderhoudsarme cardantransmissie en de klassieke, op de tank, geplaatste snelheidsmeter. Leverbare kleuren midnight black en sunset silver.
Een stukje historie: BMW in 1970 - Heel modern waren de H-4 halogeenlampen. De brandstoftank was in drie versies leverbaar: 24 liter, 17 liter en een 17 liter exemplaar met verchroomde flanken (de "Toaster tank"), dat eigenlijk alleen voor de export naar de Verenigde Staten bedoeld was en alleen in 1972 en 1973 geproduceerd werd. Alle krukassen maakten slagen van 70,6 mm, waardoor verschillen in cilinderinhoud alleen door wisselende boringen verkregen werden. Hier zou BMW bij de luchtgekoelde boxers aan vasthouden tot in 1995, toen de R 100 R Mystic uit productie ging. De /5 serie kwam waarschijnlijk net op tijd op de markt. De Vollschwingen BMW's hadden het merk door de moeilijke tijden in de jaren vijftig gesleept, maar waren absoluut niet meer geschikt om de opkomende markt in de jaren zeventig te bedienen.
Rond 1970 waren met name de Japanse fabrikanten op de markt gekomen met zware, snelle machines. BMW besloot in de /6-serie de R 50/5 niet meer te vervangen, maar het programma "in de hoogte" uit te breiden met de R 90/6 en de R 90 S. Men ging meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de motorfietsen.