|
Motor | 1-cilinder, Vloeistofgekoeld, 2-takt, Membraaninlaat |
Boring x slag | 47,5|47,8 |
Cilinder inhoud | 84,7 |
Comp. verhouding | 8,2-9,6:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Keihin PWK28/1 |
Ontsteking | CDI |
Vermogen | || |
Max. koppel | | |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Costant mesh |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 5 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Semi-dubbel wiegframe |
Vering voor | Upside-down voorvork, veerweg 275 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link-type veersysteem), veerweg 287 mm |
Remmen voor | Enkele remschijf , Ø 220 mm |
Remmen achter | Enkele remschijf, Ø 190 mm |
Voorband | 70/100-19 42M |
Achterband | 90/100-16 52M |
Wielbasis | 1.286 |
Lengte | 1.903 |
Breedte | 758 |
Hoogte | 1.156 |
Zithoogte | 904 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Icon Blue |
Beschrijving | Het was Yamaha die een tijd terug als eerste begon met het ontwikkelen van crossmotoren voor de jeugd en we kunnen met trots terugkijken op glansrijke carrières van de vele topsporters die op een YZ85 zijn begonnen.
We zijn nu circa veertig jaar verder en dankzij deze jarenlange ervaring is Yamaha nog steeds een van de meest toonaangevende merken bij de jeugd. De YZ85LW met grote wielen heeft een uiterst geavanceerde motor- en chassistechnologie en ziet er met zijn nieuwe bodywork supercool uit.
De YZ85LW heeft een betrouwbare vloeistofgekoelde 85cc tweetaktmotor met soepele karakteristiek en veel bruikbaar vermogen. In combinatie met het uiterst wendbare frame en moderne uiterlijk maakt dit deze coole crossmotor tot de beste keuze voor toekomstige kampioenen. |