Motorhuis "De Valkenier" in Barneveld is de exclusief Suzuki dealer voor Midden-Nederland.
Natuurlijk zijn wij gespecialiseerd in Suzuki maar kun je naast Suzuki ook voor alle andere Japanse motoren bij ons terecht.
Op onze site proberen we je een indruk te geven van ons bedrijf en onze bedrijfsfilosofie. Zo vind je op onze site alle informatie over de nieuwe Suzuki 2011 modellen en onze occasions.
Ook proberen wij je via deze site zo goed mogelijk op de hoogte te houden van het laatste nieuws op motorgebied. I
n onze nieuwsbrief worden vaak aantrekkelijke akties meegezonden die alleen gelden op vertoon van de nieuwsbrief. Wil je dit nieuws per nieuwsbrief van ons ontvangen meld je dan hier aan voor onze nieuwsbrief. Het laatste Suzuki nieuws?
Het Valkenier Team bedankt je voor het bezoek!! Ps. De koffie staat altijd klaar!!
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer!
Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
De Electra Glide wordt geïntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.