De Versys 650 is de meest veelzijdige Dual Purpose motor in zijn klasse. Met zijn koppelrijke motorblok, lichte chassis, comfortabele zitpositie en lange veerwegen kan de Versys alles aan; van sportieve tourritten en reizen naar verre bestemmingen tot dagelijks woon-werkverkeer. Hiernaast is de Versys 650 standaard uitgerust met onder andere Traction Control en een 4.3'' TFT-kleurendisplay met Bluetooth verbinding.
De Kawasaki Versys 650 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
Metallic Flat Spark Black | vanaf €8.999,-
Metallic Matte Graphenesteel Gray | vanaf €9.149,-
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
83|60
Cilinder inhoud
649
Comp. verhouding
10,8:1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
Brandstofinjectie: ø38 mm x 2 (Keihin)
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
66|49|
Max. koppel
64|7
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
21
Topsnelheid
ABS
ja
Frame
Diamant-buizenframe van hoogsterktestaal, met motorblok als dragend deel
Vering voor
41 mm omgekeerde telescopische voorvork met traploos instelbare uitgaande demping (rechter zijde) en instelbare voorspanning (linker zijde), veerweg 150 mm
Vering achter
Offset laydown enkele schokdemper met op afstand instelbare voorspanning, veerweg 145 mm
Remmen voor
Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbele zuiger
Remmen achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
160/60ZR17M/C (69W)
Wielbasis
1415
Lengte
2165
Breedte
840
Hoogte
1400
Zithoogte
840
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1921 - De eerste BigTwins, een V-Twin met 1200cc, wordt op de markt gebracht. In de JD en FD modellen is een grote keuze aan accessoires verkrijgbaar zoals verlichte tellers, passagierszadel en een claxon. Het Model W is nooit goed in de Verenigde Staten verkocht en de verwachte toename in motortrijders die zouden gaan rijden op Sport Twins bleek niet uit te komen.
In 1921, twee jaar na de introductie van de model W, begon Indian met het aanbieden van hun Scout, die vergelijkbaar in grootte was, maar sneller en veel populairder. Het model W zou meer kosten dan een tweedehands Ford T model en ongeveer negen tiende van de kosten van de Harley-Davidson een liter V-Twin motor, waardoor het aantrekkelijk noch als basis het vervoer, noch als een sportieve auto. Hoewel het model W goed verkocht in Europa beëindigde Harley-Davidson in 1923 de productie om zich meer te richten op hun eencilinder modellen.