Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: KTM Duke 390 – 2013 | 25.890 km | ABS | A2 Geschikt
Op zoek naar een sportieve, wendbare motor die geschikt is voor het A2 rijbewijs?
Deze KTM Duke 390 uit 2013 biedt een geweldige rijervaring in een compact en stijlvol pakket.
Bouwjaar: 2013
Kilometerstand: 25.890 km
ABS voor extra veiligheid
Handkappen voor bescherming tegen de elementen
Korte nummerplaathouder voor een strakke uitstraling
A2 motor – Geschikt voor het A2 rijbewijs
Inruil en financiering mogelijk
Interesse? Bel, mail of app!
0511-233032 | info@defriesemotorfiets.nl
Waarom kopen bij De Friese Motorfiets?
Ruime showroom met diverse occasions op voorraad
Betaalbare motoren mét garantie
De koffie staat altijd klaar!
Afstand geen probleem? Wij bezorgen door heel Nederland tegen een gunstig tarief!
Openingstijden:
Ma: Gesloten
Di: 13:00-17:30
Wo: 9.00 - 17.30
Do: 9.00 - 17.30
Vr: 9.00 - 17.30
Za: 9.00 - 15.00
De Friese Motorfiets
Conradi Veenlandstraat 102,
9104 LA Damwald
Tel: +31(0)511-233032
Email: info@defriesemotorfiets.nl
Website: www.defriesemotorfiets.nl
Volg ons op Facebook voor de laatste occasions en updates!
Facebook - De Friese Motorfiets
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Eencilinder, 4-takt |
Boring x slag | 102|80 |
Cilinder inhoud | 654 |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 65|48|7500 |
Max. koppel | 67|5500 |
Koppeling | APTC Meervoudige natte platenkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, klauwschakel |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 13.5 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Dubbel gegrond, chroom molybdeem staal, poeder gecoated |
Vering voor | WP USD Ø 48 mm, veerweg 140 mm |
Vering achter | WP Monoshock, veerweg 140 mm |
Remmen voor | Brembo 4-zuiger, vaste remtang, remschijf Ø 320 mm |
Remmen achter | Brembo enkel-zuiger, zwevende remtang, remschijf Ø 220 mm |
Voorband | 120/70 R 17 |
Achterband | 160/60 R 17 |
Wielbasis | 1472 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 865 |
Drooggewicht | 148.5 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de oer-Duke heeft KTM indertijd de meest pure en onvervalste eencilinder motorfiets nieuw leven ingeblazen. De 690 Duke van vandaag de dag heeft ten opzichte daarvan veel gewonnen: aan gecultiveerdheid, ruimte voor de duopassagier en geschiktheid voor de lange afstand. Wat deze single niet verloren heeft, is haar oerkracht en dynamische rijkarakter. De modernste, in serie vervaardigde eencilinder ter wereld, met een precisie-onderstel dat is samengesteld uit de meest hoogwaardige componenten |
Motoren zijn mijn passie. Dat is de reden dat ik in 2014 hobbymatig begonnen ben met het inkopen en verkopen van motoren. Ik merkte dat er veel vraag is naar motoren maar dat niet iedereen zin en tijd heeft voor het zoeken naar motoren, het onderhandelingsproces en het ophalen van de motoren. Daarnaast ontbreekt soms de kennis en ervaring om snel te kunnen beoordelen of de motor in goed staat is. Deze taak neem ik u dan ook graag uit handen.
Ik houd van duidelijke communicatie en heldere afspraken. Cruciaal bij de totstandkoming van een goede onderhandeling. In de afgelopen jaren heb ik al veel klanten blij mogen maken met een goede motor tegen een scherpe prijs. Een goede levering is erg belangrijk en ik ben pas tevreden wanneer mijn klanten tevreden zijn. Na 3 jaar is De Friese Motorfiets uitgegroeid naar een klein zelfstandig bedrijf dat nog steeds in ontwikkeling is. De vraag naar hulp in de onderhandeling, ophalen en wegbrengen van motoren neemt toe maar ook verzoek om onderhoud, reparaties en motorbanden komt binnen.
Daarom heb ik besloten om mij per april 2017 volledig als zelfstandige op de Friese Motorfiets te richten. Iets waar ik lange tijd naar heb uitgekeken. Ik zie ook uit naar een mooie blijvende samenwerking met mijn huidige klanten maar ook nieuwe samenwerkingsverbanden. Dus heb je vragen of hulp nodig neem dan contact op via telefoon of email.
Met vriendelijk groet, Kees Hiemstra, De Friese Motorfiets
 | Damwald, Friesland |
 | 0511-233032 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken