Nieuwsbrief:

Gebben Motoren


www.gebbenmotoren.nl
0522-443820
Dealer van:Lid BOVAG

YAMAHA, YCF


Historie 1936 Oprichting van motorwinkel “De Driekleur" Oprichting van motor winkel “De Driekleur” in Staphorst, een klein plaatsje in het noord-oosten van Nederland.  In 1964 kwam een toen nog jonge André Gebben bij zijn vader in de zaak werken Nederlands kampioen André Gebben kon zelf ook aardig motor rijden! Hij werd maar liefst 19 keer Nederlands kampioen en heeft races gereden in Nederland, Engeland en Amerika. Op een gegeven moment had André Gebben zelfs het wereldrecord sprint op zijn naam staan.  Best verkopende dealer In 1980 groeide het bedrijf verder na het toevoegen van “Road bikes” aan het assortiment, deze werden op grote schaal uit Amerika geïmporteerd.  De zaak verkocht In 1990 heeft André Gebben de zaak verkocht aan een groot nationaal concern. Hij werkte daarna nog 5 jaren voor het bedrijf.  De laatste ontwikkelingen Als eerste Yamaha dealer wereldwijd, wordt het nieuwe YAMAHA interieur-concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Het concept Als eerste Yamaha dealer ter wereld wordt het nieuwe Yamaha interieur concept toegepast, een duidelijke routing en een ontmoetingsplaats voor de ware Yamaha fan! Wij stellen uw interesse in onze producten te allen tijde zeer op prijs!
Alle motoren van Gebben Motoren
232 motoren gevonden
BMW R 1200 GS
BMW R 1200 GS
€ 11.450,- p/mnd klik hier
2013, 54537 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 6.999,- p/mnd klik hier
2009, 58530 Km
Merkdealer
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2019, 25768 Km
Merkdealer
HONDA NC 700 S DCT ABS
HONDA NC 700 S DCT ABS
€ 7.799,- p/mnd klik hier
2017, 23870 Km
HONDA X-ADV
HONDA X-ADV
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2019, 13967 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 3.999,- p/mnd klik hier
2006, 15960 Km
YAMAHA TRACER 9 GT +
YAMAHA TRACER 9 GT +
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2023, 16645 Km
Merkdealer
YAMAHA XV 1600 WILDSTAR
YAMAHA XV 1600 WILDSTAR
€ 5.999,- p/mnd klik hier
2002, 66732 Km
Merkdealer
SUZUKI GSX 750 F
SUZUKI GSX 750 F
€ 2.450,- p/mnd klik hier
2006, 5379 Km
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE C-ABS
HONDA CBR 1000 RR FIREBLADE C-ABS
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2018, 16700 Km
DUCATI STREETFIGHTER 848
DUCATI STREETFIGHTER 848
€ 8.299,- p/mnd klik hier
2013, 30770 Km
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2015, 53176 Km
Merkdealer
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2018, 11241 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 22.499,- p/mnd klik hier
2021, 15485 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 9.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 9.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 12.799,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 13.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
FANTIC XX 250
FANTIC XX 250
€ 9.790,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA YZF R7
YAMAHA YZF R7
€ 11.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion