Nieuwsbrief:

De Bruyn Motoren

We hebben een uitgebreid assortiment mooie motoren in de aanbieding. Heeft u interesse in een motor die wij aanbieden, maak dan een afspraak voor een bezichtiging en eventueel een proefrit. Wij zijn 7 dagen per week, dus ook 's-avonds en op zondag, geopend op afspraak. We kopen ook motoren in! Uiteraard kunt u bij ons uw gebruikte motor ook inruilen of verkopen. Kom vrijblijvend langs voor een aantrekkelijk bod! Wij kunnen de motor ook bij u op komen halen en ter plekke vrijwaren. 
Alle motoren van De Bruyn Motoren
15 motoren gevonden
BMW R 60
BMW R 60
€ 13.650,- p/mnd klik hier
1968, 50967 Km
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 5.650,- p/mnd klik hier
2009, 62932 Km
BMW K 1
BMW K 1
€ 7.150,- p/mnd klik hier
1989, 41280 Km
BMW G 650 XMOTO
BMW G 650 XMOTO
€ 4.100,- p/mnd klik hier
2007, 33540 Km
BMW K 1600 GT
BMW K 1600 GT
€ 8.800,- p/mnd klik hier
2014, 93444 Km
HONDA GL 1100 GOLDWING
HONDA GL 1100 GOLDWING
€ 4.300,- p/mnd klik hier
1980, 31002 Km
KAWASAKI Z900 50th ANNIVERSARY
KAWASAKI Z900 50th ANNIVERSARY
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2023, 4068 Km
KYMCO LIKE 200
KYMCO LIKE 200
€ 1.550,- p/mnd klik hier
2010, 17380 Km
YAMAHA YXR 700 RHINO
YAMAHA YXR 700 RHINO
€ 10.990,- p/mnd klik hier
2009, 12611 Km
BMW R 1150 RT
BMW R 1150 RT
€ 1.950,- p/mnd klik hier
2001, 111090 Km
BMW F 700 GS
BMW F 700 GS
€ 6.490,- p/mnd klik hier
2013, 55972 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE TRIPLE BLACK
BMW R 1200 GS ADVENTURE TRIPLE BLACK
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2013, 52665 Km
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE SOFTAIL CLASSIC FLSTC
HARLEY-DAVIDSON HERITAGE SOFTAIL CLASSIC FLSTC
€ 12.500,- p/mnd klik hier
2001, 4400 Km
BMW F 650 CS SCARVER
BMW F 650 CS SCARVER
€ 2.750,- p/mnd klik hier
2005, 24043 Km
BMW R 75/6
BMW R 75/6
€ 3.900,- p/mnd klik hier
1975, 80314 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2024 Motoroccasion