Nieuwsbrief:

BMW  R 60 - 1968

Bouwjaar:
1968
Kleur:
Zwart
Vermogen:
22 kW
Teller:
50.967 Km
Rijbewijs:
A2
Garantie:
Nee
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
bmw - r-60
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Te koop: BMW R60/2 (1968) – Klassieke Perfectie



 

Bent u op zoek naar een tijdloze motorfiets die historie en vakmanschap ademt? Dan is deze BMW R60/2 uit 1968 de perfecte keuze. Deze iconische motorfiets vertegenwoordigt de ongeëvenaarde kwaliteit en elegantie van BMW’s naoorlogse modellijn.

 



Specificaties:

 

    •    Bouwjaar: 1968

 

    •    Motor: 594cc, luchtgekoelde tweecilinder boxermotor

 

    •    Vermogen: 30 pk

 

    •    Transmissie: 4-versnellingsbak met cardanaandrijving

 

    •    Kilometerstand: 50.967 km

 

    •    Kleur: Zwart
 


 

Waarom deze R60/2?
 


 

Deze BMW R60/2 is niet alleen een technisch hoogstandje, maar ook een kunstwerk. Met zijn klassieke lijnen, betrouwbare cardanaandrijving en uitstekende rijeigenschappen is dit model ideaal voor liefhebbers van oldtimers en verzamelstukken. Perfect geschikt voor ontspannen toertochten of als pronkstuk in uw garage.

 

 

Staat:


 

Deze motor is in uitstekende staat, zowel mechanisch als optisch. .



 

Highlights:

 

    •    Originele details en hoogwaardige afwerking

 

    •    Comfortabel rijgedrag, ideaal voor lange ritten

 

    •    Geavanceerde techniek voor zijn tijd, waaronder een verbeterde ophanging en remsysteem



 

Prijs: €14.200,-

 


 

Wilt u meer weten? Neem dan vandaag nog contact op en ontdek zelf de tijdloze klasse van deze BMW R60/2 uit 1968!


 

 

Mis deze kans niet om een stukje motorhistorie te bezitten!



 

Samengevat:


Mooie BMW R60/2 van bouwjaar 1968. 

Deze motor is origineel Nederlands en heeft matching numbers (Frame- en bloknummer komen overeen). 
 


Wij zijn een RDW erkend bedrijf en kunnen de motor direct op uw naam zetten en uw inruilmotor vrijwaren.

 



U betaalt geen kosten rijklaar maken.

 



Wilt u meer informatie of verdere afspraken maken, neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via 06-23329263 of info@debruynmotoren.nl

 



Wij zien u na het maken van een afspraak graag voor een bezichtiging, de koffie staat niet klaar maar wordt vers voor u gezet.

 



INRUIL - FINANCIERING - GARANTIE - THUIS BEZORGEN - INKOOP


 

  • Inruil van uw motor, auto, boot, waterscooter of camper is mogelijk

 

  • Financiering mogelijk via numotorrijden.nl

 

  • Garantie mogelijk in overleg

 

  • Thuis bezorgen in gesloten bus mogelijk in overleg

 

  • Wij kopen ook motoren in, gebruik hiervoor het verkoopformulier op de site of gebruik e-mail/whatsapp

 

LET OP: Wij zijn 7 dagen (ook ’s-avonds) per week geopend op AFSPRAAK. Neem dus voor bezoek ALTIJD telefonisch contact op om er zeker van te zijn dat de motor nog beschikbaar en/of aanwezig is alvorens onze kant op te komen.

 

Type fouten, prijs- en specificatiewijzigingen voor behouden.

 

Met vriendelijke groet,

 

De Bruyn Motoren

Molenstraat 2

3421CL Oudewater (Ligt vlakbij Gouda/Woerden/Utrecht)

TEL: 0623329263 (Ook voor Whatsapp)

info@debruynmotoren.nl

www.debruynmotoren.nl






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Aanbieder
De Bruyn Motoren
Molenstraat 2
Oudewater
Plan de route
06-23329263
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion