Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Hierbij bieden wij een zeer mooie Yamaha MT 07 aan. Motor staat op volvermogen maar is evt. op 35 kw te leveren. De motor wordt geleverd met garantie en afleverbeurt. Voor meer info kunt u ons bellen op 06-431 42 530 of kom de motor bekijken bij ons in de showroom in Nijkerk Riddererf 6B.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
- De Boer Motorsport 4 en 5 juli feestelijke opening!
- Motorkleding afdeling op 1e verdieping is ook klaar.
Op vrijdag 4 en zaterdag 5 juli is de officiële opening van De Boer Motorsport. Natuurlijk met het gezellige hapje en drankje maar ook met de geheel nieuwe motorkleding afdeling bovenin het pand!
Vrijdag ben je van harte welkom van 14.00 - 20.00 uur.
Op zaterdag van 09.00 - 16.00 uur.
Locatie: Riddererf 6B, 3861PT Nijkerk
www.dbmsport.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
DBM Sport is een jonge dynamische motorzaak die gespecialiseerd is in gebruikte motoren van zeer hoge kwaliteit. Door onze jaren lange ervaring kunnen wij deze kwaliteit garanderen. Wij staan altijd achter de motoren die bij ons in de showroom staan, deze motoren worden dan ook altijd verkocht met een afleverbeurt en garantie. Wij begrijpen dat u als gepassioneerd motorrijder de juiste motorbeleving wilt ervaren.
 | Nijkerk, Gelderland |
 | 0643142530 |
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken