Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Benelli Leoncino Bobber 400 – Ervaar de Perfecte Mix van Stijl en Kracht De nieuwe Leoncino Bobber 400 V-Twin
Stap op de Benelli Leoncino Bobber 400 en laat je verbeelding de vrije loop. Dit motoricoon combineert retro-stijl met moderne prestaties, waardoor het de ideale keuze is voor motorrijders die op zoek zijn naar avontuur en elegantie op de weg. Of je nu door de stad cruiset of de horizon tegemoet rijdt, de Leoncino Bobber 400 biedt het perfecte rijplezier.
Waarom de Benelli Leoncino Bobber 400?
- Krachtige 400cc Motor – Nieuw ontwikkeld voor ultieme rijervaring met een stevige prestatie en respons.
- Iconisch Design – Het robuuste bobberontwerp en de klassieke styling trekken de aandacht waar je ook gaat.
- Comfort en Controle – Het ergonomische design biedt comfort voor lange ritten, terwijl het geavanceerde veringsysteem zorgt voor controle en stabiliteit.
- Premium Techniek – Voorzien van een betrouwbare brandstofinjectie, ABS en een hoogwaardige afwerking die Benelli zo beroemd maakt.
- Handige Specificaties – Lichtgewicht, wendbaar en eenvoudig te hanteren, ideaal voor zowel ervaren rijders als beginners.
Verover de Wegen met Stijl!
Benelli Leoncino Bobber 400 is meer dan alleen een motor, het is een statement. Kies voor kracht, stijl en avontuur, alles in één pakket. Waar wacht je nog op? Beleef de vrijheid van de weg met de Benelli Leoncino Bobber 400.
Nu te bestellen leverbaar Q2 2025
Wim en Kevin Zielman
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
| Dealerschappen: ROYAL ENFIELD, BENELLI |
Geachte Motorrijder.
Met een geheel nieuw professioneel uitgeruste werkplaats van 100 vierkante meter en een zeer uitgebreide showroom van 300 vierkante meter staan wij volledig voor u klaar.
Bij Motor Service Hoofddorp begrijpen wij als geen ander dat plezierig motorrijden samengaat met een exclusieve motor die voor u volledig voldoet aan al uw wensen en behoeften.
Wij verzorgen dit geheel voor u, op uw specifieke wensen.
Wij zijn namelijk zelf liefhebber, ons bedrijf is uit passie geboren.
 | Hoofddorp, Zuid-Holland |
 | 023-5830335 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken