Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2025

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.445,- p/mnd klik hier
2020, 25724 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.988,- p/mnd klik hier
2020, 10189 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.450,- p/mnd klik hier
2021, 23282 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.599,- p/mnd klik hier
2021, 5900 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.695,- p/mnd klik hier
2021, 9500 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.850,- p/mnd klik hier
2021, 5701 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.940,- p/mnd klik hier
2021, 10708 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.949,- p/mnd klik hier
2021, 4726 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2021, 12337 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2021, 15786 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.990,- p/mnd klik hier
2021, 18067 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2021, 12838 Km
Merkdealer
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 9.240,- p/mnd klik hier
2021, 4523 Km
YAMAHA TRACER 7 GT
YAMAHA TRACER 7 GT
€ 9.450,- p/mnd klik hier
2021, 23650 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.498,- p/mnd klik hier
2022, 13400 Km
YAMAHA TRACER 7 GT
YAMAHA TRACER 7 GT
€ 8.650,- p/mnd klik hier
2022, 5500 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.690,- p/mnd klik hier
2022, 25418 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.799,- p/mnd klik hier
2022, 14800 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2022, 17400 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2022,
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion